شکارهای پرسپولیسی تراکتور، دلایل عجیبی برای این انتقال پرسروصدا تراشیده‌اند.

بیرانوند

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

حضور بازیکنان تراکتور در مرکز پزشکی ایفمارک، فرصتی پدید آورد که علیرضا بیرانوند بعد از مدت‌ها رودرروی خبرنگاران قرار بگیرد و به برخی سؤالات آنها پاسخ بدهد. طبیعی بود که داستان تراکتوری‌شدن او در اولویت پرسش‌ها باشد؛ هرچند که این دروازه‌بان پیش‌تر توضیحات غیرقابل‌قبولی در این مورد داده بود. با این حال آنچه بیرو در این مصاحبه به زبان آورد، توجیه به‌مراتب عجیب‌تری بود که تا حد زیادی موجب سرگرمی و نشاط اهالی فوتبال شد! به‌طور کلی هر سه بازیکن مهمی که در این تابستان از پرسپولیس راهی تراکتور شدند، هر کاری می‌کنند تا نشان بدهند مسائل مالی در انتقال آنها دخیل نبوده است.

می‌خواهم مربی شوم

بیرانوند در مصاحبه جدیدش به فوجی از بهانه‌ها چنگ می‌اندازد تا نشان بدهد برخلاف میل باطنی‌اش از پرسپولیس جدا شده! سنگربان شماره یک تیم ملی می‌گوید عده‌ای نمی‌خواستند او بیشتر از این در جمع سرخپوشان بماند و عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه را به‌دست بیاورد، بنابراین ترتیبی دادند که او برود. برخی تحلیل می‌کنند که منظور بیرانوند از بیان این مطالب، متهم‌کردن علی پروین است که از قضا جزو دوستان صمیمی رضا درویش، مدیرعامل باشگاه هم به شمار می‌رود. بیرو می‌گوید: «من الحاقیه قرارداد خواستم، اما آنها اگر دل‌شان برای تیم می‌سوخت نباید این الحاقیه را به من می‌دادند.» آقای دروازه‌بان در این قسم استدلال‌ها طوری وانمود می‌کند که انگار طفل صغیر است و هیچ اختیاری از خودش ندارد، حال اینکه او سال گذشته و پیش از همه این داستان‌ها هم سراغ فسخ یک‌طرفه و مذاکره با رقیب سنتی رفته بود! از همه بدتر اما این بخش از مصاحبه جدید بیرانوند است: «فوتبال من رو به پایان است و باید به تیمی می‌رفتم که در آن بتوانم آماده مربیگری شوم.» اساسا این حرف طوری است که هیچ تحلیلی نمی‌توان روی آن نوشت؛ مگر تراکتور کلاس مربیگری است؟ اصلا آخرین نفری که از خود تراکتور رشد کرده و سرمربی این تیم شده چه‌کسی بوده؟

دنبال تحول روحی و شخصیتی بودم

داستان مهدی ترابی را هم که حتما به یاد دارید؛ جایی که او در یکی از عجیب‌ترین مصاحبه‌های سال، به در و دیوار کوبید تا ثابت کند چیزی غیر از پول عامل جدایی‌اش بوده است. مثلا این بخش از مصاحبه ترابی را بخوانید: «به لحاظ تاکتیکی و روحی نیاز داشتم که با دیدگاه ماندن در بهترین فرم فوتبالم، راهی تیم دیگری شوم. این تصمیم را به صلاحدید کارشناسان دلسوزی گرفتم که ابعاد ورزشی و شخصیتی من را آنالیز می‌کنند.» یعنی یک گروه هستند که شخصیت ترابی را آنالیز کرده و به او گفته‌اند از تیم قهرمان لیگ که سهمیه مستقیم حضور در لیگ نخبگان را دارد به تیم چهارم جدول برود و البته که پول هم در این میان هیچ نقشی نداشته است!

محبوب نبودم

کم‌حاشیه‌ترین انتقال از بین این سه نفر هم مربوط به دانیال اسماعیلی‌فر بود که به اندازه آن دو نفر پیشینه پرسپولیسی نداشت و حساسیت چندانی در موردش به‌وجود نیامد. با این حال، دانیال هم زیر بار پذیرفتن یک پیشنهاد مالی بهتر نرفت و تلویحا محبوب نبودن و محبوب‌نشدنش در پرسپولیس را عامل این جدایی دانست! آیا واقعا در فوتبال حرفه‌ای برای توضیح‌دادن یک انتقال نیازی به این همه تقلا کردن هست؟ خب بگویید بیشتر پول می‌دادند، ما هم رفتیم؛ آیا این صادقانه‌تر نیست!؟

کد خبر 870048
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha