عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در مراسم تحلیف رئیس جمهور، ۱۱ رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار نایب رئیس، ۶ نخست وزیر، ۲ رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کشورهای خارجی حضور دارند.

بروجردی نماینده مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین، علاء‌الدین بروجردی با اشاره به ورود مهمان‌های خارجی به ایران برای حضور در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور مهمان‌های خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور یک عرفی است که از کشورهای دوست در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شهادت شهید رئیسی و سفر رئیس جمهور شهید به خیلی از کشورها آنها برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند که از حدود ۸۰ کشور در مراسم تحلیف حضور دارند.

وی ادامه داد: در مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۱ رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار نایب رئیس، ۶ نخست وزیر، دو رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرا حضور پیدا می‌کنند که حضور مهمان‌های خارجی در این سطح بسیار قابل توجه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمان‌های خارجی از فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد با استقبال وارد کشورمان شدند تا در مراسم تحلیف شرکت کنند. در مدت باقی‌مانده تا مراسم تحلیف هم دیدارهایی برگزار خواهد شد بعد از آن هم مراسم بدرقه و تشکر از حضور هیات‌های اعزامی است.

به گزارش ایسنا، مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران فردا سه‌شنبه ۹ مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و پیش از این تعداد مقامات خارجی حارض در مراسم ۷۰ نفر العام شده بود.

جزئیات مراسم تحلیف رئیس جمهور | کدام مقامات خارجی حضور خواهند داشت؟

کد خبر 870133
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha