بخشدار لاریجان گفت: سیل منطقه گزنه که ناشی از آب شدن برف قله دماوند است، علاوه بر تخریب پل عابر به سه واحد تولیدی پرورش ماهی بخش لاریجان خسارت وارد کرد.

سیل دماوند

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی آباد با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در منطقه گزنه لاریجان گفت: در چند روز اخیر در منطقه گزنه شاهد سیلاب محلی رودخانه بودیم که باعث تخریب قسمتی از بدنه پل عابر شد.

وی افزود: هم‌اکنون پل در وضعیت مناسبی قرار ندارد و یک طرف آن تخریب و قسمت دیگر آن با توجه به عرض پنج متری و جنس بتنی زیر پل کاملا خالی شد.

بخشدار لاریجان با بیان اینکه برای جلوگیری از تخریب کامل پل فعلا از طناب مقاومت استفاده شده است، عنوان کرد: این بست طناب موقت است و برای رفع این مشکل از مدیریت بحران استان و دستگاه‌های مرتبط پیگیر شده‌ایم.

آباد با اشاره به اینکه تا شب گذشته تمام نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر، آتش‌نشانی و کوهنورد در محل حضور داشتند، گفت: با توجه به بافت روستایی گزنه، دسترسی به ماشین‌آلات مشکل است و فقط موفق شدیم از بیل مکانیکی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم در این مدت در منطقه آسیب‌دیده گزنه انجام شد، گفت: متاسفانه در این سیلاب به سه واحد تولیدی پرورش ماهی در روستاهای گزنه، شاهاندشت وشنگلده خسارت جدی وارد شد.

بخشدار لاریجان علت اساسی ایجاد سیلاب در رودخانه تلو یا همان تلخاب را آب شدن برف قله دماوند عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون سایر مناطق لاریجان با توجه به وضعیت کاهش دما و بارش‌های پراکنده مناسب است و فقط در رودخانه تلو شاهد ایجاد سیلاب هستیم.

کد خبر 870193
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha