نخستین برداشت‌های فنی و رفتاری از گاریدو کمی تا قسمتی دلگرم‌کننده است.

گاریدو

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

حقیقت آن است که خوان کارلوس گاریدو در فضای چندان گرمی سرمربی پرسپولیس نشد. حتی تا نیم‌ساعت پیش از آنکه باشگاه به‌طور رسمی نام او را اعلام کند، سایت‌های شناخته‌شده ورزشی در حال گمانه‌زنی پیرامون حضور امثال کیکه ستین روی نیمکت سرخ‌ها بودند! بنابراین روشن است در چنین شرایطی کسی برای گاریدو فرش قرمز پهن نمی‌کند؛ مخصوصا که تجارب سال‌های اخیر او هم توأم با ترک پیاپی تیم‌های مختلف و بدون دستاوردی خاص بوده است. حتی همین حالا هم که حدود ۲۰روز به آغاز مسابقات لیگ بیست‌وچهارم مانده، تغییر چندانی در فضای مزبور به‌وجود نیامده است. طبیعتا برای قضاوت دقیق‌تر در مورد گاریدو باید حالا حالاها منتظر بمانیم اما امروز می‌خواهیم به مرور نخستین سرنخ‌ها پیرامون مرد اسپانیایی در حوزه‌های فنی و رفتاری بپردازیم؛ آنجا که کاراکتر گاریدو فعلا تا حدی دلگرم‌کننده بوده است.

اخبار نسبتا خوب از زمین

مسابقات دوستانه پرسپولیس پیش از آغاز اردوی ترکیه با برتری‌های چشمگیر قرمزها همراه بوده؛ هرچند می‌دانیم و خود گاریدو هم گفته که نتایج چنین مسابقاتی از کمترین اهمیت ممکن برخوردار است، حتی اگر شما ۱۳گل به تیم اکسین بزنید. با این حال برداشت‌های اولیه از آرایش سرخپوشان در همین مسابقات نشان می‌دهد گاریدو به فوتبال تهاجمی بی‌علاقه نیست و این می‌تواند بهترین خبر ممکن برای هواداران پرسپولیس باشد؛ کسانی که در این سال‌ها در کنار فتح جام، امتیاز ویژه‌ای را هم برای نمایش‌های جذاب کنار می‌گذاشتند. همچنین در این مدت جوانان زیادی در تمرینات و مسابقات پرسپولیس تست شدند، به میدان رفتند و بعضا گل هم زدند. این هم می‌تواند از خواص طبیعی تمرینات پیش‌فصل باشد اما اگر یکی، دو نفر از این جوان‌ها چشم کادرفنی جدید را بگیرند و به پدیده‌های پرسپولیس تبدیل شوند، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات قرمزها یعنی پیر بودن تیم، تا حدی ترمیم خواهد شد. از سوی دیگر اخبار و گزارش‌ها حاکی از آن است که تمرینات بدنسازی هم به شکل سفت و سخت برگزار می‌شود و بازیکنان تیم بعضا کیفیت تمرینات را با دوران مارکو، دستیار برانکو مقایسه می‌کنند. اگر این اطلاعات دقیق باشد و بدن قرمزها به خوبی ساخته شود، آنها یک گام بلند به‌سوی موفقیت بر خواهند داشت.

حرفه‌ای در گفتار

گاریدو تاکنون در مصاحبه‌های کم‌شماری حاضر شده اما در آنها هم رگه‌های حرفه‌ای بودنش را بروز داده است. او که در نشست معارفه‌اش گفته بود دخالت چندانی در امر یارگیری ندارد و با توجه به شناخت کمش صرفا نقش «کمک‌کننده» را خواهد داشت، بعدتر هم بر سر این موضع ماند و عمده تقلای خبرنگاران را برای آگاهی از چند و چون فعالیت تیم در نقل‌وانتقالات بی‌پاسخ گذاشت. شاید بهترین جمله او در آخرین مصاحبه‌اش قبل از اردوی ترکیه این بود: «اگر دیر بازیکن بگیریم، بهتر از آن است که زودتر بازیکن بی‌کیفیت بگیریم.» از سوی دیگر کنار آمدن بی‌هیاهوی گاریدو با تغییر محل اردوی پرسپولیس از هلند به ترکیه هم می‌تواند برای سرخپوشان نویدبخش باشد. به هر حال همین قسم بی‌برنامگی‌های فوتبال ایران می‌تواند بهانه دست مربیان خارجی بدهد که بدقلقی و ناسازگاری کنند اما فعلا نشانه‌ای از این روحیه در گاریدو دیده نشده است.

کد خبر 870351
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha