چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دیشب به پایان رسید..

المپیک پاریس فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال المپیک دیشب به پایان رسید.

در رده مردان ۱۶تیم و زنان ۱۲تیم در پاریس حاضر هستند.

از اتفاقات این مرحله می‌شود به تیم ملی زنان کانادا اشاره کرد که به‌خاطر جاسوسی با پهپاد از اردوی نیوزیلند، با کسر ۶امتیاز جریمه روبه‌رو و مربی این تیم یک سال محروم شد.

تیم‌های مردان می‌توانند ۳بازیکن بالای ۲۳سال در فهرست خود داشته باشند، هر چند تیم‌هایی مثل ژاپن از این سهمیه خود استفاده نکرده‌اند. اما تیم‌های زنان محدودیت سنی برای استفاده از بازیکنان ندارند و برای همین است که فوتبال زنان در المپیک بیشتر طرفدار دارد.

۱۵بازیکن از تیم ملی زنان اسپانیا که قهرمان جهان شده است، در المپیک حضور دارند، ستارگانی همچون الکسیا پوتیاس، آیتانا بونماتی، سالما پارایوئلو، جنیفر ارموسو، ایرنه پاردس و اولگا کارمونا. نفر آخر زننده گل پیروزی‌بخش فینال جام‌جهانی دوره قبل است.

مجارستان، بریتانیا و ایرلند شمالی با ۳عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ المپیک در رشته فوتبال مردان هستند و تیم فوتبال زنان آمریکا با کسب ۶مدال در ۷دوره برگزاری این رقابت‌ها رکورددار است.

در ۷دوره‌ای که مسابقات فوتبال زنان در المپیک برگزار شده، به‌ترتیب تیم‌های آمریکا، نروژ، آمریکا، آمریکا، آمریکا، آلمان و کانادا به‌عنوان قهرمانی دست یافته‌اند.

تنها ورزش سهمیه‌ای

کد خبر 870780
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha