چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، وزیر دفاع این کشور درباره خطر وخامت اوضاع غیرقابل کنترل به دلیل اقدامات کی‌یف و واشنگتن به لوید آستین همتای آمریکایی‌اش هشدار داده است.

روسیه و آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت اندری بلوسوف وزیر دفاع روسیه در مکالمه تلفنی روز ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیر) با لوید آستین «هشداری بسیار جدی» درباره خطر وخامت اوضاع غیرقابل کنترل به دلیل اقدامات کی یف و واشنگتن به وی داد.

ریابکوف درباره این مکالمه تلفنی گفت: همه تماس ها با نمایندگان آمریکایی در سطوح متوسط به بالا، از نظر دولتی و سیاسی، صرفا فایده گرایانه (به منظور تامین منفعت برای همگان) بوده است. تماس اخیر وزیر دفاع نیز از این قاعده مستثنی نبود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: هشداری بسیار جدی از طرف روسیه درباره اقدامات تحریک آمیز اخیر کی یف -که قابل تصور نیست بدون کمک مستقیم واشنگتن انجام شده باشد-، ارسال شد. این هشدار به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع خطرناک کنونی صادر شد که ممکن است تبعاتی به دنبال داشته باشد که می تواند اوضاع را به طور کامل از کنترل خارج کند.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که در تماس تلفنی ۱۲ ژوئیه بین بلوسوف و آستین دو طرف درباره «عملیات مخفیانه» اوکراین علیه روسیه در آینده گفت و گو کردند.

مقامات آمریکایی به این روزنامه گفته اند که روسیه، از قرار به دنبال آگاهی از احتمال دخالت آمریکا در طرح های کی یف بوده است.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اطلاعی از عملیات اوکراین نداشته اما هشدار مسکو را «تا حدی جدی گرفته که در تماس با مقامات کی یف آنها را وادار کرده اگر چنین طرح هایی را در دست دارند از انجام آن خودداری کنند».

به گزارش ایرنا، به تازگی ، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا نیز در خصوص ارائه کمک‌های مالی گسترده از سوی آمریکا به اوکراین گفت: واشنگتن در حالی پول‌های خود را برای کی‌یف هدر می دهد.

وی گفت: «تامین تسلیحات کی‌یف نمی‌تواند وضعیت را در میدان نبرد تغییر دهد و تنها منجر به طولانی شدن جنگ و تلفات بیشتر غیرنظامیان می‌شود. اما سودجویانی که از این وضعیت بهره می برند و منافع خود را بالاتر از منافع کشورها و مردم قرار داده اند، اهمیتی به این موضوع نمی دهند».

کد خبر 870831
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha