شهردار تهران با بیان اینکه دشمن صهیونیستی در حرکتی کودکانه در مهد و در میدان بزرگ و مقاومت ایران اسلامی فرزند اسلام را به شهادت رساند، گفت: شهادت هنیه پیامی جز سقوط اسراییل نداشت.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان افتتاحیه «شهرمحرم» میدان آزادی که امشب ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: امروز در سالروز شهادت امام سجاد (ع) در ایران عزیز میهمان و قهرمان بزرگ فلسطین اسماعیل هنیه به شهادت رسید. این شهادت برای امت اسلامی و تمامی حق‌خواهانی که این شهید صدای حقانیت و مظلومیت آنها را به گوش جهانیان می‌رساند، تبریک و تسلیت می‌گویم.
شهردار تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو مولفه بزرگ اسلام و مردم را به جهان معرفی کرد، گفت: این پرچم جمهوری اسلامی در سال های گذشته افتخار آفرید. دشمن سعی کرد که با هزار و یک جنایت انتقام خودش را از امت اسلامی بگیرد.
زاکانی با بیان اینکه راه روشنگری انسان‌ها به دست مردم غزه قهرمان و مردم فلسطین است، بیان کرد: دشمن امروز در غره خودنمایی می‌کند و قدرت ایمان مردم در فلسطین هم غوغا کرده است. امروز کشورهای مقاومت بر پایه وحدت و افتخارآفرینی در اوج مظلومیت راه سعادت را طی می‌کند.
وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی در حرکتی کودکانه در مهد و در میدان بزرگ و مقاومت ایران اسلامی فرزند اسلام را به شهادت رساند، اظهار داشت: هر بار رژیم جعلی فکر می‌کند با شهادت یک سردار می‌تواند جریان مقاومت متوقف کند اما هر فردی که به شهادت برسد صدها شهید جوانه می‌زند.
شهردار تهران با بیان اینکه هنیه هدیه خود را از خداوند گرفت، گفت: همه رادمردان و قهرمانان به دنبال رسیدن به سعادت هستند. دنیا در نگاه آنها کوچکتر از آن است که بتواند وسایل مادی او را شیفته خود کند.
شهردار تهران ادامه داد: شهید هنیه رسالت خودش را در اوج مظلومیت به انجام رساند. نظم ننگین دهه‌های گذشته در حال شکستن است. صدای شکستن استخوان های نظام سلطه به گوش می‌رسد.
زاکانی بیان کرد: منطقه در حال تغییر جغرافیای سیاسی است که به دنبال حقیقت، ایمان و قدرت مقاومت در قلب آسیا خواهد بود. ما باید فراتر از زبان و تعاملات جهانی و منطقه ای خود را آنگونه کنیم که سرعت نابودی او تسهیل شود.
زاکانی تصریح کرد: طوفان الاقصی یکی از افتخارات ملت فلسطین و پایان عمر ننگین رژیم صهیونسیتی بود. ۷۵ سال ظلم و شرارت باعث شد به سمت افول و زوال رژیم صهیونیستی نزدیک شویم. وعده صادق در ادامه طوفان الاقصی قدرت مقاومت و سیلی زدن به دشمن را آشکار کرد.
وی افزود: برخورد قاطع و مقابله شفاف با این رژیم ننگین وعده ای است که نظام اسلامی داده است. ما در آینده نزدیک می‌بینیم که این رژیم چگونه از این اقدام خود پشیمان خواهد شد.
شهردار تهران گفت: امروز آزمون دیگر برای مدعیان آزادی به ویژه در اروپا خواهد بود. ۱۰ هزار نفر در غزه مظلوم و در سرزمین غصب شده فلسطین در محاصره هستند و در خون خود می‌غلتند در حالی که برخی‌ها سکوت می‌کنند.
زاکانی بیان کرد: امروز روزی است که جهان باید به پا خیزد و به لطف الهی و مردم فلسطین مشخص می‌شود که پرونده ننگین چگونه بسته خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: درود می‌فرستیم بر چهره هایی مانند شهید سلیمانی و شهید هنیه که پرچمدار امت اسلامی بودند. رژیم صهیونسیتی با تک تک سلول‌های خود ظلم خلق می‌کند و امروز اسراییل منفورتر از هر روزی مسیر سقوط خودش را طی می‌کند.
شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درمورد میزبانی شهرداری تهران از شهید هنیه در تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها گفت: شهید هنیه مهمان ما بود و شب گذشته در محل تم پارک سرزمین تمدن‌ها که تجلی نزدیکی تمدن‌های اسلامی است حاضر شد و از نزدیک حس پاکی و عظمت روح خود را نشان داد.
زاکانی ادامه داد: ترور شهید هنیه بی پاسخ نخواهد ماند و هر خون هر شهیدی که به زمین می‌ریزد صدها مجاهد دیگر نیز برای تداوم راه او رشد می‌کند و تلاش ما بر این است پس از شهدا پرچم مقاومت و ایستادگی را برافراشته نگهداریم.
زاکانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر برگزاری رویداد محرم شهر در میدان آزادی نیز گفت: محرم‌شهر سنت حسنه‌ای است که از سال گذشته پایه‌ریزی شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت. امسال هم محرم‌شهر همزمان با نزدیک شدن به ایام راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود تا برای امر جهانی راهپیمایی اربعین آماده‌تر شویم.

کد خبر 870994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha