سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران مخالفت خود را با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا ابراز داشته و اعتقاد دارد که این کشور از ظرفیت و اراده لازم برای حفاظت و تضمین حقوق اساسی مردم آن کشور در چارچوب قانون اساسی برخوردار است.

ناصر كنعاني

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ناصر کنعانی با اشاره به تحولات اخیر ونزوئلا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم احترام به رأی و انتخاب مردم ونزوئلا در چارچوب حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نیز احترام به حق حاکمیت دولت‌ها در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه منشور سازمان ملل متحد، ضمن اعلام همبستگی و حمایت قاطع از ملت و دولت ونزوئلا، مخالفت خود را با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی این کشور ابراز داشته و اعتقاد دارد که جمهوری بولیواری ونزوئلا از ظرفیت و اراده لازم برای حفاظت و تضمین حقوق اساسی مردم آن کشور در چارچوب قانون اساسی برخوردار است.»

کد خبر 871136
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    0 0
    همیشه و همه جا، امریکای کثیف، دوستدار مال و صرف و خاک کشورهای دیگر، برای یاری مخالفین و اشوبگران افراد نااگاه و یا خاءن کشورها، دست دوستی و انسانیت!!! دارند. مرگ بر این شیطان بزرگ و کثیف امریکای جنایتکار