آیا شکایت بیرانوند از مدیربرنامه‌هایش می‌تواند باعث نجات او از پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس شود؟

بيرانوند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ از روز پنجشنبه خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه علیرضا بیرانوند با شکایت از مدیر برنامه‌اش، می‌تواند خودش را از محرومیت احتمالی در پرونده جدایی از پرسپولیس مبرا کند. ادعای عجیبی که بررسی قوانین کارگزاری در فوتبال ایران نشان می‌دهد به هیچ عنوان شدنی نیست.

ماجرا از این قرار است اگر فسخ قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس غیرقانونی باشد، آنگاه این بازیکن با محرومیتی سنگین مواجه می‌شود. البته که باشگاه بعدی او یعنی تراکتور هم شامل این اتفاق خواهد شد اما میزان آن بستگی به نقش باشگاه در ماجرای جدایی بازیکن است. یعنی اگر ثابت شود تراکتوری‌ها، بیرو را اغفال کرده‌اند با ترک پرسپولیس به تبریز برود، آنگاه محرومیت تراکتور سنگین‌تر از دروازه‌بان تیم ملی خواهد بود. عکس این موضوع هم صادق است و اگر بیرانوند به عنوان قانون شکن اصلی معرفی شود، آنگاه جریمه کمتری گریبان باشگاه بعدی را می‌گیرد.

در این شرایط هیچ بندی وجود ندارد بیرو بتواند مدیربرنامه‌اش را به عنوان مقصر اصلی معرفی کند و از این طریق، از محرومیت احتمالی فرار کند. طبق ماده ۲۴ قانون مقررات ملی کارگزاران در فوتبال ایران، اگر کارگزار (مدیربرنامه) بازیکن یا مربی را در راه فسخ یا عقد قرارداد افغال کند، خودش هم درگیر محرومیت می‌شود اما مقصر اصلی بازهم بازیکن یا مربی خواهد بود. یعنی در صورت اثبات این موضوع بازهم بازیکن نمی‌تواند پشت کارگزار مخفی شود و اگر قرار به جریمه باشد، همه افراد درگیر در پرونده باید با مجازات قانونی آن کنار بیایند. هرچند باید منتظر باشیم رای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند و تراکتور اعلام شود اما اگر بنا به محرومیت آقای دروازه‌بان باشد، حتی شکایت احتمالی بیرانوند از مدیر برنامه‌اش هم نمی‌تواند باعث نجات وی شود.

کد خبر 871167
منبع: خبرورزشی

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha