یک رسانه نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی مدعی شده رئیس‌جمهور ایالات متحده به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داده است.

جوبایدن

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه آکسیوس گفت‌وگوی تلفنی بین بایدن و نتانیاهو که روز پنجشنبه انجام شد را «پرتنش» توصیف کرده است.
مطابق این ادعا، بایدن به نتانیاهو هشدار داده که تشدید تنش‌ها را متوقف کرده و به سرعت به سمت توافق آتش‌بس/تبادل اسرا حرکت کند.
آکسیوس این ادعا را به نقل از دو مقام آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود مطرح کرده است.
طبق این گزارش، بایدن و مشاوران ارشد او به شدت درباره تبعات ترورهایی که اسرائیل در بیروت و تهران انجام داده نگران هستند.
آکسیوس نوشته مقام‌های آمریکایی بابت کشته شدن فرمانده ارشد حزب‌الله یا رئیس سیاسی جنبش حماس سوگوار نیستند اما احساس می‌کنند که نتانیاهو بایدن را در جریان برنامه‌هایش برای انجام این ترورها نگذاشته است.
ادعای آکسیوس در حالی مطرح شده که برخی از تحلیلگران دیگر معتقدند بعید است نتانیاهو در سفر یک هفته قبل‌ترش به واشنگتن دولت بایدن را از مقاصد خود برای انجام این عملیات‌ها مطلع نکرده باشد.
در ۹ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد مقام‌های دولت آمریکا از طریق القای اختلاف با رژیم صهیونیستی در تلاش بوده‌اند تبعات حمایت‌های ۱۰۰ درصدی از تل‌آویو در این جنگ بدنام را کاهش دهند.
مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با آکسیوس مدعی شده‌اند بایدن برای گفت‌وگو درباره آمادگی‌های مشترک آمریکا و اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران و حزب‌الله با نتانیاهو تماس گرفت، اما یک هدف دیگر او این بود که برای نتانیاهو روشن کند که از مسیری که او در پیش گرفته رضایت ندارد.
یک مقام آمریکایی مدعی شده بایدن به نتانیاهو گلایه کرد که آنها تنها یک هفته قبل‌تر در کاخ سفید درباره توافق تبادل اسرا گفت‌وگو کرده‌اند اما نتانیاهو به اجرای عملیات ترور در تهران روی آورده است.
مقام آمریکایی مدعی شده بایدن به نتانیاهو گفته ایالات متحده به اسرائیل برای مهار حمله ایران کمک خواهد کرد اما بعد از آن انتظار دارد که طرف اسرائیلی دیگر تنش‌ها را تشدید نکند و به سرعت به سمت توافق با حماس حرکت کند.
بایدن علاوه بر این به نتانیاهو هشدار داده که چنانچه یک بار دیگر تنش‌ها را تشدید کند نباید روی کمک آمریکا حساب کند.

کد خبر 871230
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha