شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

تلاش تیم فوتبال بارسلونا برای جذب بازیکنان تیم ملی هنوز نتیجه نداده است.

نیکو اولمو

به گزارش همشهری‌آنلاین، لاپورتا سعی داشت دنی اولمو و نیکو ویلیامز، ۲ستاره درخشان تیم ملی اسپانیا در یورو۲۰۲۴ را به بارسلونا بیاورد اما حداقل فعلا حضور نفر دوم در این تیم منتفی به‌نظر می‌رسد. نیکو که رابطه‌ای عالی با یامال دارد، حاضر نشد به‌خاطر این دوستی به باشگاه محبوبش خیانت کند. او همین تابستان در حالی قراردادش را با اتلتیک‌بیلبائو تمدید کرد که بازیکن آزاد بود و می‌توانست به هر تیمی که می‌خواست برود.

نیکوی وفادار

به‌تازگی عکسی از نیکو منتشر شده که این بازیکن را در حال بوسیدن لوگوی اتلتیک نشان می‌دهد. این بوسه کنایه‌ای به بارسلونا و حتی چلسی و پاری‌سن‌ژرمن است تا دست از سر این بازیکن بردارند. اگر نیکو بند فسخ را بیشتر نکند، ممکن است یک گزینه واقعی برای تابستان آینده باشد اما اگر بند فسخ او دوباره به ۱۰۰میلیون افزایش یابد، لاپورتا برای همیشه درهای قرارداد با این بازیکن را می‌بندد.

اولموی شکستنی

برخلاف نیکو، به‌نظر می‌رسد انتقال دنی اولمو از لایپزیش به بارسلون در مسیر درستی قرار دارد. لاپورتا برای بازگرداندن محصول لاماسیا به هر دری می‌زند. در حال‌حاضر ۲باشگاه بر سر قراردادی به ارزش ۱۰+۵۰میلیون یورو توافق دارند اما هنوز هیچ‌چیز نهایی نشده است. در باشگاه همه متقاعد شده‌اند که اولمو به بارسلون می‌آید اما این انتقال ممکن است تا آخر آگوست طول بکشد. پیشنهاد دقیق بارسا این است؛ ۴۷میلیون یورو ثابت به اضافه ۱۳میلیون متغیر؛ ۳میلیون برای تعداد مسابقاتی که انجام می‌دهد و ۱۰میلیون برای تعداد جام‌هایی که او با تیم به‌دست می‌آورد. بارسا می‌خواهد ۲۵میلیون یورو از این قرارداد را ماه سپتامبر پرداخت کند و مابقی را به‌صورت اقساطی. فعلا لاپورتا در تعطیلات و مرخصی به‌سر می‌برد. بایرن‌مونیخ هم به اولمو علاقه‌مند است اما لایپزیش ترجیح می‌دهد این‌بار بازیکن تیمش را به رقیب مستقیم ندهد.
تمرکز زیاد روی این خرید ریسک‌های خودش را دارد. اولمو در ۳فصل اخیر، ۲۹۰روز به‌دلیل آسیب‌دیدگی در لایپزیش غیبت داشته و ۶۹بازی را از دست داده است! ستاره اسپانیایی در فصل گذشته ۳بار دچار مصدومیت شد و بیش از ۱۰۰روز مصدوم بود.

کاروان لت‌وپار

وضعیت بارسلونا فعلا در تور پیش‌فصل خوب نیست. در فهرست این تیم کلی مصدوم، غایب و بازیکن در مرخصی دیده می‌شود. خریدی هم انجام نشده است. درحالی‌که حدود ۲هفته به آغاز لالیگا مانده، پدری مصدوم است و حداقل چند هفته ابتدایی لیگ را از دست می‌دهد. گاوی هم که از فصل پیش دچار آسیب‌دیدگی شدید شده، تا ۳ماه در دسترس نیست. فرنکی دی‌یونگ که به‌دلیل مصدومیت، یورو را از دست داده بود، تا یک ‌ماه دیگر قادر به بازی نیست. بهبود آسیب‌دیدگی آرائوخو بین ۳ تا ۴ ماه دیگر به طول می‌انجامد. بالده هم از فصل پیش مصدوم است و به بازی‌های ۲-۳هفته اول نمی‌رسد. آنسو فاتی که یک فصل قرضی به برایتون ‌رفته بود و نتوانست برای این باشگاه انگلیسی خیلی بازی کند، در بازگشت باز هم مصدوم شد و یک‌ ماه به مرخصی اجباری رفت. پائو کوبارسی و فرمین لوپس به همراه تیم ملی اسپانیا در المپیک پاریس به‌سرمی‌برند و امشب با تیم میزبان بازی دارند.

فروش زوری

روکه برزیلی که با کلی آب و تاب به بارسلونا آمده بود تا جانشین لواندوفسکی شود، به درهای خروجی نزدیک است. باشگاه می‌خواهد او را با ۳۰میلیون یورو به الهلال عربستان بفروشد تا بخشی از هزینه جذب اولمو را فراهم کند اما خود بازیکن و مدیر برنامه‌هایش هنوز تن به این انتقال اجباری نداده‌اند.

توفیق اجباری

کلمان لنگله، مدافع فرانسوی که هنوز تحت قرارداد با بارسلوناست، ممکن است در تیم بماند. هانسی فلیک مشکلی با ماندنش ندارد.

مدیران بارسلونا تمایل دارند ژائو فلیکس و ژائو کانسلو را دوباره در ترکیب خود داشته باشند اما به‌صورت قرضی و تنها با پرداخت دستمزد این دو بازیکن. آنها علاقه‌ای به بند عقد قرارداد دائمی ندارند.

تا اینجای فصل نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه‌های انگلیسی ۶برابر همتایان اسپانیایی خود برای جذب بازیکن هزینه کرده‌اند؛ ۱.۱میلیارد یورو در برابر ۲۲۲میلیون یوروی لالیگایی‌ها.

کد خبر 871309
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha