عین اللهی، وزیر بهداشت گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بالای ۶۵ سال که دچار نقص ایمنی هستند، باید در پایانه‌های مرزی اربعین واکسن سرخک دریافت کنند.

عوارض واکسن ها

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی، در خصوص لزوم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر افزود: در تمام پایانه‌های مرزی گروه‌ها و نیروهای بهداشتی ودرمانی حضور دارند تا زائرین را در زمان رفت و برگشت مورد پایش قرار دهند و خدمات بهداشتی را عرضه کنند.

وی افزود: واکسیناسیون سرخک و سرخچه در پایانه‌های مرزی برای افرادی که بالای ۶۵ سال دارند یا دچار نقص ایمنی هستند الزامی است.

عین اللهی با اشاره به فعالیت پشه آئدس در کشور عراق ضمن ابراز نگرانی نسبت به مبتلا شدن زائران ایرانی بیان کرد: با توجه به اینکه پشه آئدس در این کشور گزارش شده امکان انتقال بیماری وجود دارد و در صورتی که فعالیت جوی تغییر کند امکان رشد و تکثیر پشه است.

وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون با توجه به گرمایی که پایدار است، امکان رشد تخم‌ها وجود ندارد؛ چون این تخم‌ها در صورت بارندگی و رطوبت باز می‌شوند و در کشور هم در یک هفته اخیر پیشرفتی از این بیماری گزارش نشده است.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه در سه پایانه مرزی خسروی، شلمچه و مهران بیمارستان‌های مجهز برای ارائه خدمت درمانی به مردم دایر شده گفت: برای جلوگیری از گرمازدگی مردم با امکانات سرمایشی خوب بیمارستان‌های مجهز احداث شده است و مشغول خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: هر کدام از این بیمارستان‌ها قریب به ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت دارند و میتوان از حوادث ناگهانی جلوگیری کرد.

کد خبر 871514
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha