خبرنگار ارشد روزنامه فیگارو و کارشناس در مسائل خاورمیانه به نقل از یک مامور اطلاعاتی فرانسوی، سناریوی شهادت هنیه بر اثر انفجار بمب را رد کرد و آن را ساختگی خواند.

هنیه

به گزارش همشهری آنلاین، «یک مامور اطلاعاتی فرانسوی که هم ایران و هم اسرائیل را می‌شناسد، به این روایت که بمبی چند ماه قبل از ترور هنیه توسط موساد در محل اقامت او در تهران جاساز شده بود، باور ندارد» خبرنگار ارشد روزنامه فیگارو و متخصص در مسائل خاورمیانه ژرژ مالبرونو این اظهارات را دیروز در پیامی در ایکس بعد از آن مطرح کرد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز و روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شدند عامل انفجار در محل اقامت رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران بمب جاگذاری شده بوده است.

مالبرونو به نقل از این مامور اطلاعاتی افزود «سناریوی حمله هوایی محتمل‌تر به نظر می‌رسد زیرا تا آخرین لحظه می‌توان مسیر حمله را اصلاح کرد». وی به نقل از این منبع تاکید کرد که سناریوی بمب نادرست است و به شکلی ناشیانه به هم بافته شده است.

افشاگری مامور اطلاعاتی فرانسوی درباره ترور اسماعیل هنیه بر اثر انفجار بمب

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در سومین اطلاعیه خود دربارهٔ شهادت اسماعیل هنیه، توضیح داد که «با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه‌ کوتاه‌برد از خارج از محدودهٔ استقراری اقامت میهمانان صورت گرفت».

خبرنگار فیگارو درباره دلیل دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی گفت که «از زمان این ترور هدفمند، شاهد انبوهی از رسانه‌ها و انتشار جزئیات فراوانی بودیم که هدف از آن‌ها حمایت از تئوری بمب بود».
وی به نقل از منبع اطلاعاتی مورد ذکرش افزود این ادعاهای رسانه‌ای و سازماندهی آن‌ها به این شکل «برای تحت فشار قرار دادن سایر رهبران حماس است تا به آن‌ها این پیام را بدهد که همه شما را هر کجا که باشید، می‌کشیم».

کد خبر 871515
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    10 1
    به این دلیل دنبال دروغ سازی بمب هستند که خودشون تبرئه کنند بگن کار ما نیست تا کشورما نتونه از اونا شکایت حقوقی کنه
    • ارغنون IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      0 0
      شکایت حقوقی؟؟؟؟؟؟ خخخخخ
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    1 0
    سلام عزیزان ایران وایرانی جواب هرسلامی به موقع وجائی که شنونده علیک الفاتحه شوخوانده باشه میگه آنهم جوابی گویاورساکه همه جهانیان لبیک آنراباگوششان بشنوندتمام
  • IQ ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    0 1
    موشک م یک جور بمب خوب منفجر میشه منتها پرتاب میشه بعدش منفجر میشه بمب ثابته پرتاب نمیشه