لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران: ارائه مشوق های نوسازی بافت فرسوده در دوره ششم، تعداد پروانه‌های ساختمانی در مناطق کم برخوردار را به حدود ۴هزار فقره افزایش داد.

نوسازی بافت فرسوده

همشهری آنلاین: لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر ساماندهی بافت فرسوده در دوره کنونی مدیریت شهری اظهار داشت: در حال حاضر از ۷۰ هزار هکتار مساحت تهران، ۴هزار هکتار در بافت فرسوده قرار دارد. این مقدار تا قبل از مدیریت فعلی تقریبا قفل بود ولی با اقداماتی که در کمیسیون ماده پنج صورت گرفت، شاهد ساماندهی بافت فرسوده در پایتخت هستیم.

او با اشاره به افزایش تمایل شهروندان به ساخت و ساز در بافت فرسوده اظهار داشت: صدور حدود ۴ هزار پروانه ساخت در مناطق کم برخوردار که علت عمده آن، ارائه مشوق های نوسازی بافت فرسوده بوده نشان از این دارد که مدیریت شهری ششم بر نوسازی و ایمن سازی شهرتهران و توجه به مناطق محروم تاکید ویژه ای دارد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: علاوه بر این در زمینه زباله‌سوز، ساخت هتل، ساخت مسکن صنعتی، شهربازی، ورزشگاه و یک مرکز بین‌المللی تجاری مذاکرات بسیار مناسبی با سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است و تمامی این موارد در حال نهایی شدن می باشد.

فروزنده با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی در تهران در سه سال اخیر گفت: برپایی رویداد های فرهنگی در پایتخت مانند غدیر، ماه مبارک رمضان، امام رضایی ها و...، ساماندهی دستفروشان و زیباسازی شهر که ازاستقبال بی نظیر شهروندان برخوردار بود، از دیگر اقدامات مدیریت شهری در دوره کنونی است که در راستای ایجاد نشاط و شادابی و امید در دل شهروندان پایتخت صورت گرفته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شفافیت مالی و پرداخت بدهی های شهرداری تهران در دوره کنونی، افزود: عمده این بدهی ها مربوط به سنوات گذشته بود که سال‌ها بر زمین مانده بود؛ هر چه ما بتوانیم این بدهی را باز پرداخت کنیم در حقیقت قدرت شهرداری را افزایش داده ایم.

فروزنده افزود: عزم جدی شهردار تهران این است و بر همین اساس اولویت ها را با معاونین در چار چوب بودجه مشخص کردند، که امسال بودجه ۱۵۰ همتی را محقق نماییم، که این یک تحولی است که بودجه ای که در سال گذشته نزدیک ۷۰ همت بود با متمم به ۱۰۴ همت رساندیم.

معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر ایجاد فضای همدلی،صمیمیت در حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، تاکید کرد : تعلق سازمانی، وفاداری، داشتن روحیه تلاش و کوشش، خلاقیت و نوآوری و ارزیابی به عنوان مهم‌ترین ویژگی و شاخصه های مدیران به ویژه در معاونت مالی مطرح می باشد و بایستی تلاش کنیم از این فرصت باقی مانده در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در پایتخت گام های رو به جلو برداریم، همچنین خداوند متعال را به جهت این اقدامات فاخری که طی این مدت انجام شده است شاکر باشیم، هرچند افق ما در زین زمینه بسیار روشن است و تا رسیدن به قله فاصله داریم اما با تلاش و کوشش یکایک شما عزیزان خواهیم توانست پرونده مثبتی در این دوره از مدیریت شهری ثبت کنیم.

کد خبر 871722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha