پس از مصاحبه جنجالی دختر «آلیس مونرو» درباره این نویسنده برنده نوبل ادبیات، حالا کارمند کتابفروشی بزرگ این نویسنده نیز دست از کار کشید.

مونرو

به گزارش همشهری آنلاین، جاستینا الیاس رئیس بخش ادبیات داستانی و مدیر رسانه‌های اجتماعی کتاب فروشی بزرگ «آلیس مونرو» در ویکتوریا (کانادا) اعلام کرد که افشاگری‌های اخیر دختر آلیس مونرو درباره این نویسنده، باعث شده از کار خود دست بکشد و از قهرمان ادبی خود و کارفرمای سابقش سرخورده شود.

وی دو ماه پیش شغل خود را در کتابفروشی مونرو رویایی توصیف کرده بود و زندگی و آثار آلیس مونرو را تحسین می کرد و با کمال میل در مورد این نماد ادبی صحبت می‌کرد.

پس از مرگ مونرو در ماه می در سن ۹۲ سالگی، این فروشگاه کتابی را برای مشتریان منتشر کرد تا خاطرات خود را از نویسنده به اشتراک بگذارند و برای مراسمی برای جشن گرفتن زندگی مونرو در کتابفروشی قرار داده شده و و یک نفر در این کتاب مهمان نوشته بود «کودک آزاری».

جسیکا واکر، رئیس فروشگاه، در ایمیلی به الیاس توضیح می‌دهد که این موضوع مربوط به آزار جنسی آندریا رابین اسکینر دختر مونرو، توسط شوهر دوم این نویسنده است که واکر و چند نفر دیگر در فروشگاه چیزهایی درباره آن می‌دانستند.

الیاس می گوید که با شنیدن این حرف برای اولین بار شوکه شده و به واکر اعلام کرده مطمئن نیست که بتواند با وجدان خود در این درباره کنار بیاید.

جسیکا واکر، رئیس فروشگاه کتاب مونرو در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز توضیح داد که سال‌ها پیش جیم مونرو همسر اول آلیس مونرو، که در سال ۲۰۱۶ درگذشت، جزئیات «بسیار محدود» در مورد سوء استفاده شنیده است و از پاسخ آلیس به این آزار اطلاعی ندارد.

دختر «آلیس مونرو» نویسنده تازه درگذشته و برنده نوبل ادبیات در یک مقاله در روزنامه تورنتو استار کانادا فاش کرد که مادرش از تجاوز به او از سوی «جرالد فراملین» ناپدری‌اش در دوران نوجوانی آگاه بوده اما در این باره سکوت کرده و حتی پس از اعتراف ناپدری‌اش به این آزار، در کنار او مانده است.

اسکینر در این باره گفت: «اولین بار در سال ۱۹۹۲، زمانی که ۲۰ ساله بودم به مادرم درباره این آزار اطلاع دادم و مادرم همسرش را موقتا ترک کرد. فراملین در نامه‌هایی به سوء استفاده اعتراف کرد، اما تقصیر را به گردن من انداخت ومادرم نیز گفت که خیلی دیر به او اطلاع داده‌ام و در واقع هر اتفاقی که افتاده بین من و ناپدری ام بوده و ربطی به او ندارد».

آلیس مونرو که به‌عنوان یکی از بزرگترین داستان‌نویسان تمام دوران شناخته می‌شد و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۳ شد، در ماه می امسال در سن ۹۲ سالگی درگذشت. این نویسنده کانادایی سال پیش از دنیای نویسندگی اعلام بازنشستگی و اعلام کرد احتمالا دیگر چیزی نخواهد نوشت. وی با اعلام اینکه «بهتر است ناگهانی بروم»، از علاقه‌مندان‌ آثارش خواسته کتاب‌های قدیمی او را دوباره و چندباره بخوانند که تعدادشان هم زیاد است.

«آلیس مونرو» که گاه همپای «چخوف» روس محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۹ جایزه بین‌المللی بوکر را دریافت کرد.

این نویسنده که دو بار در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴ جایزه ادبی گیلر را کسب کرد، در سال ۱۹۹۸ جایزه انجمن ملی منتقدین کتاب آمریکا را برای «عشق یک زن خوب» به دست آورد. وی دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ جایزه داستان کوتاه «اُهنری» را دریافت کرد و جایزه نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع نیز در افتخارات او دیده می‌شود.

این نویسنده کانادایی همچنین در سال ۲۰۰۵ مدال افتخار ادبیات را از انجمن ملی هنرهای آمریکا گرفت و در سال ۲۰۱۰ نیز با دریافت نشان شوالیه فرانسه مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 871731
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha