مصطفی راغب به زودی کنسرت چهارپایه عشق را در تالار وحدت برگزار می‌کند. این کنسرت که مخاطبان می‌توانند به طور رایگان در آن شرکت کنند، ‌ با حال و هوای ماه محرم و صفر و الهام گرفته از سنت اصیل چهارپایه‌خوانی برگزار می‌شود و در آن نوحه‌های تأثیرگذار اجرا خواهند شد.

راغب

به گزارش همشهری آنلاین، در این اجرا قطعاتی از مراثی و نوحه‌های نام آشنا و نوستالژیک و همچنین آثار مصطفی راغب با موضوع امام حسین (ع) همراه با ارکستر ۲۵ نفره اجرا خواهند شد. این کنسرت آیینی روزهای ۱۶ تا ۲۰ مرداد همزمان با شروع ماه صفر برگزار می‌شود.

راغب، خواننده پاپ، سال گذشته هم این کنسرت آیینی رایگان را در برج میلاد داشت که در آن نوحه‌های قدیمی‌ برای امام حسین(ع) را بازخوانی کرده بود. این کنسرت آنطور که گفته شده علاوه بر تماشاگرانی که در سالن حضور داشتند، بیش از هزار نفر مخاطب هم داشت که آن را به صورت آنلاین تماشا می‌کردند.

راغب، ‌ از قرائت قرآن تا ترانه‌های پاپ

مصطفی راغب از کودکی با نقاشی و خوانندگی و بازیگری آشنا بوده است. بعدتر با قرائت قرآن و اذان و با تسلط بر مقام‌های موسیقی عرب و ایرانی توانست نظر استادانش را جلب کند و رتبه‌های کشوری به دست بیاورد. او اما فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش به عنوان خواننده را آنطور که خودش در یک گفت‌وگو عنوان کرده از سال ۸۳ و با گوش دادن به موسیقی اساتید این حوزه شروع کرده است. مثلا صداسازی ایرانی را از حمیدرضا نوربخش فرا گرفته و ردیف‌های آوازی را نزد مجید کیانی و علی جهاندار تمرین است. جالب این جاست که خانواده او مخالف روی آوردن او به موسیقی پاپ بوده‌اند. نگرانی آنها به این دلیل بوده که به گفته خودش می‌ترسیده‌اند او راه درستی را در این حوزه انتخاب نکند. به هر ترتیب راغب موسیقی پاپ را دنبال می‌کند و ترانه‌هایی دارد که بارها در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های موسیقی بارگذاری و شنیده شده است. ترانه‌هایی مثل همینه عشق، چشم‌های تو، صدای باران، نرو و شب یلدا از معروف‌ترین این ترانه‌ها هستند. ضمن این که در مدت تلاوت قرآن و مداحی در هیأت‌های مختلف در ماه‌های محرم و صفر را ادامه داده است. او در موسیقی پاپ با هنرمندانی مثل علی قمصری، فرید سعادتمند، عبدالجبار کاکائی و بابک بابائی در کارهایش همکاری داشته و قطعه جدیدی هم با حمید هیراد اجرا کرده است.

جوایز

راغب تا امروز جوایز و رتبه‌های قابل قبولی در جشنواره‌های موسیقی به دست آورده است. از جمله رتبه اول آواز در جشنواره موسیقی جوان یزد و برترین خواننده ی گروه نوازی و رتبه ی اول مناجات خوانی در جشنواره دانشجویی در لرستان و کسب رتبه ی برتر چاووشی خوانی در جشنواره بین المللی رضوی در سه سال متوالی ۹۱ الی ۹۳ و همچنین کسب رتبه ی اول به همراه گروه هم خوانی ثقلین درجشنواره ی کشوری کانون مساجد شمال کشور، رتبه ی اول گروه هم خوانی در جشنواره عترت دانشجویی لرستان. و این‌ها به جز جوایزی است که در دوران تحصیل در زمینه قرائت قرآن و اذان و نقاشی کسب کرده است.

کد خبر 871745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha