یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای ۱۲ شهر استان را بالای ۴۰ درجه اعلام کرد و گفت: امروز ارتفاع موج خلیج فارس در ساحل استان بوشهر ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر و از فردا تا ۲ متر پیش‌بینی شده است.

ارتفاع موج دریای جنوب

به گزارش همشهری آنلاین، فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج بودن خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: با تداوم وزش باد شمالی، سواحل استان متلاطم و مواج است.

وی با بیان اینکه "از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری با جنوبی شدن جریانات، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت."، گفت: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل وقت فردا روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: امروز ارتفاع موج خلیج فارس در ساحل استان بوشهر ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر و از فردا تا ۲ متر پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور دمای هوای ۱۲ شهر استان را بالای ۴۰ درجه اعلام و خاطرنشان کرد: دمای هوای شبانکاره ۴۸ درجه و آب‌پخش دشتستان ۴۶ درجه ثبت شده است. دمای هوای دیر، کنگان، برازجان، اهرم و خورموج بین ۴۴ تا ۴۵ درجه در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش شرجی در استان خبر داد و بیان کرد: میزان شرجی در عسلویه ۸۱ و بوشهر ۷۹ درصد و دمای هوا ۳۷ درجه ثبت شده است.

شکوهی‌پور با ابراز اینکه میزان رطوبت خارگ ۷۰ درصد ثبت شده است، گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در تردد شناورها و فعالیت دریایی ایجاد کرده است که لازم است قایق‌های تفریحی و صیادی در این وضعیت آب‌وهوایی از رفتن به دریا خودداری کنند.

کد خبر 871755
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha