والیبال ساحلی یکی از رشته‌های جذاب در المپیک است. با توجه به سبک برگزاری این مسابقات، زنان کشورهای مسلمان با توجه به نوع پوشش خاص فرصت حضور در این رقابت‌های جذاب را پیدا نمی‌کنند اما تیم والیبال ساحلی زنان مصر در المپیک پاریس این تابوی قدیمی را شکست و و با پوشش اسلامی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

دفاع از حجاب در المپیک

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویر مروا عبدالهادی و دعای القوبشی ورزشکاران والیبال ساحلی مصر با لباس و حجاب کامل در حال بازی با اسپانیا با پوششی متفاوت به‌دلیل تضاد شدیدشان به‌شدت جالب و جذاب بود و توجه تمامی رسانه‌های جهان را به‌خود برانگیخت و در شبکه‌های اجتماعی نیز وایرال شد.

پس از باخت ۲بر صفر مصر مقابل اسپانیا، این زوج با آستین بلند، شلوارهای ساق بلند و روسری خود بازی را به اتمام رساندند درحالی‌که دو بازیکن اسپانیایی با لباسی متفاوت پیروزی خود را جشن گرفتند.

این در حالی است که فرانسه در یک تصمیم عجیب و ضدانسانی استفاده از حجاب را برای ورزشکارانش در جریان بازی‌های المپیک پاریس ممنوع کرد اما مصری‌ها با این پوشش جالب به نوعی پاسخ محکمی به میزبان المپیک دادند و این ممنوعیت فرانسوی‌ها را محکوم کردند.

عبدالهادی در گفت‌وگو با شبکه سوئدی اکسپرسن CNN گفت که ممنوعیت حجاب برای ورزشکاران فرانسوی را «دوست ندارد». القبوشی نیز به اکسپرسن گفت: ورزشکاران باید هر چه می‌خواهند بپوشند و به فرهنگ و مذهب آنها احترام گذاشته شود. من می‌خواهم با حجابم بازی کنم.

بیشتر بخوانید:


کد خبر 871811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha