با وجود طیف گسترده‌ای از اقدامات تروریستی و خرابکارانه اسرائیل از سال ۱۳۹۵ به بعد در کشور، جمهوری اسلامی ایران ضمن کنترل تنش‌ها، به مهمترین این حملات پاسخ داده است.

ایران کردستان عراق اربیل اسرائیل

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: سطح تنش‌های ایران و اسرائیل از سال ۱۴۰۰ به‌ویژه پس از ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای شدت گرفت. نیروهای مسلح ایران بیشترین و مهمترین پاسخ‌ها را زمانی داده‌اند که نیروی انسانی کشور در عملیات‌های ترور رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

فروردین ۱۴۰۳

بامداد یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد. عملیات وعده صادق در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه انجام شد. در این عملیات موشک‌های قدر، عماد و خیبر سپاه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند.

عصر روز ۱۳ فروردین ارتش اسرائیل در حمله هوایی به دمشق، ساختمان کنسولگری ایران را مورد هدف قرار داده بود.

دی ۱۴۰۲

یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به اقدامات تروریستی کرمان و راسک و ترور سرداران سپاه در سوریه، با ۲۴ فروند موشک بالستیک مقر جاسوسی سرویس خارجی رژیم صهیونیستی موساد در اربیل کردستان عراق و تروریست‌های تحریر الشام و حزب ترکستانی در استان ادلب سوریه را همزمان از ۳ منطقه مورد هدف قرار داد. رسانه‌های کرد اعلام کردند پیشرو دیزایی، تاجر بزرگ کرد در حملات موشکی از بین رفته است.

سپاه پاسداران در یکی از اطلاعیه‌های سه‌گانه خود درباره این حمله اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود. این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصاً کشور عزیزمان بوده است.

سیدرضی موسوی، از فرماندهان سپاه و مستشار نظامی ایران در سوریه، ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ در پی حمله موشکی صهیونیست‌ها به زینبیه به شهادت رسید.

خرداد ۱۴۰۱

بعد از ترور شهید صیاد خدایی اتفاقات مهم و سریالی در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد. حادثه در کارخانه کشتی‌سازی بندر حیفا، انفجار و آتش‌سوزی در پتروشیمی بندر حیفا، انفجار و آتش‌سوزی در مجتمع پشتیبانی و لجستیکی در خلیج حیفا، آتش‌سوزی در منطقه صنعتی قلنسوه، انفجار در شرکت تولید مصالح ساختمانی، انفجار و آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت اشدود، آتش‌سوزی در منطقه‌های صنعتی عراد و ارعرا، انفجار در یک انبار تجهیزات مهندسی، آتش‌سوزی در یک کارخانه تل‌آویو، هک شبکه برق اسرائیل از سوی گروه عصای موسی و موارد متعدد دیگر آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی را به نمایش می‌گذارند. این اتفاقات در تیرماه و حتی تا پایان سال نیز به صورت پراکنده ادامه پیدا کردند. اسرائیل ۲ تیرماه به تاسیسات سانتریفیوژ کرج خسارت وارد کرد. پس از آن گزارش‌های اولیه‌ای در شروع حمله به کشتی‌های کانتینربر صهیونیست‌ها و برخی انفجارها و آتش‌سوزی‌ها در سرزمین‌های اشغالی منتشر شد. این حملات پراکنده تا پایان سال ادامه داشتند.

اول خردادماه حسن صیاد خدایی سرهنگ سپاه نزدیک مجلس ترور شده بود. ۴ خردادماه نیز احسان قدبیگی مهندس وزارت دفاع در پارچین و طی انفجار پهپادی به شهادت رسیده بود.

اسفند ۱۴۰۰

سپاه پاسداران از پایگاه‌های تبریز و کرمانشاه به مناطقی از کردستان عراق حمله موشکی کرد. ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ روابط عمومی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد. در جریان حمله موشکی ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲ فروند موشک بالستیک به اربیل، مرکز منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق شلیک شد.

برخی رسانه‌های داخلی به نقل از منابع آگاه نوشتند که ۳ صهیونیست در جریان این حمله کشته شده‌اند.

صداوسیما به نقل از کارشناسان این حمله را پاسخی به انفجار پادگان ماهیدشت کرمانشاه اعلام کرد. رسانه‌های خارجی نوشته بودند: اسرائیل روز ۲۵ بهمن ماه از یک مرکز هدایت عملیات واقع در اربیل اقدامات خرابکارانه‌ای با ۶ فروند پهپاد علیه یک هدف نظامی در غرب ایران طراحی و اجرا کرده است و صدها پروند پهپاد ایرانی در جریان این حمله از بین رفت.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

مهدی طائب از چهره‌های نزدیک به محافل امنیتی در یک برنامه تلویزیونی گفت: بعد از ترور شهید فخری‌زاده یک دانشمند اسرائیلی به دست خود اسرائیلی‌ها زده شد. دانشمند زدند، دانشمندشان خورد. آنها رسما نگفتند زدند، ما هم رسما نگفتیم زدیم. وقتی شهید فخری‌زاده شهید شد.

آوی هار ایوان مغز متفکر برنامه موشکی و یکی از مهمترین اشخاص در برنامه فضایی رژیم صهیونیستی، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ بر اثر سوختگی شدید و خفگی ناشی از استنشاق دود به کما می‌رود. رسانه‌های اسرائیلی ۱۷ خردادماه گزارش دادند او از بین رفته است. این اتفاق ناشی از پرتاب کوکتل مولوتف به هتلی در شهر عکا در شمال سرزمین‌های اشغالی بود.

۷ آذر ۱۳۹۹، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و با یک سلاح خودکار در ورودی آبسرد دماوند به شهادت رسیده بود.

کد خبر 871813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha