مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
۰ نفر

با وجود ناتوانی در جایگزینی هر زبانی روی زمین، اما ایموجی‌ها هنوز هم یک ابزار مدرن و شگفت‌انگیز برای برقراری ارتباطات آنلاین هستند و به نوعی یک زبان واحد در کل جهان محسوب می‌شوند.

حرف حساب ایموجی‌ها 

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: آنها به ما اجازه می‌دهند که احساسات و لحن واقعی خود را بیان کنیم، بدون اینکه نیازی به مهارت فوق‌العاده‌ای در هنر نوشتن داشته باشیم. همچنین این واقعیت وجود دارد که اگر یک یا دو ایموجی را برای طرف مقابل نگذارید تا بفهمد که می‌خواهید از طریق کلماتتان چه مفهومی را منتقل کنید، اغلب برداشت اشتباهی از حرف‌های شما می‌شود. گاهی اوقات هم که شما از این شکلک‌های محبوب استفاده نمی‌کنید، ممکن است باعث ایجاد احساس عجیب و ناراحتی در طرف مقابل شوید.

همه اینها برای این است که بگوییم ایموجی‌ها بدون شک بخشی ضروری از ارتباط آنلاین ما با دیگران، در ایمیل‌ها، چت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و نظرها محسوب می‌شوند؛ چیزی که ممکن است آن را نادیده بگیریم، این است که ایموجی‌ها هنوز هم نوعی بیان هستند و معنا و کاربرد آنها می‌تواند درست مانند زبان‌های مختلف، در فرهنگ و منطقه شما متفاوت باشد.

گاهی ممکن است شما چون معنی اصلی یک ایموجی را نمی‌دانید، به اشتباه از آن استفاده کرده و طرف مقابلتان را گیج کنید، در صورتی که اگر معنی دقیق و واقعی ایموجی‌ها را بدانید خیلی راحت و بدون نگرانی می‌توانید شکلک‌های مناسب را چاشنی پیام‌های متنی خودتان کنید. این اینفوگرافیک به شما کمک می‌کند تا با معنی و مفهوم اصلی بعضی از شکلک‌های پرکاربرد آشنا شوید.

حرف حساب ایموجی‌ها | معنی کدام ایموجی را نمی دانید؟

  • یکی از ایموجی‌هایی که حرف و حدیث زیادی برای مفهوم آن مطرح شده بود، شکلک دست‌های بسته بود؛ برای مثال در فرهنگ ژاپنی، این ایموجی به‌ معنای تشکر یا لطف است. در برخی مناطق از این ایموجی، برای دعا کردن و امید داشتن استفاده می‌شود، اما در اکثر کشورهای انگلیسی این ایموجی به ‌معنای «بزن قدش» است. ما هم در ایران از این شکلک برای تشکر و قدردانی استفاده می‌کنیم.

  • ایموجی چهره‌ خندان وارونه را می‌توان به ‌معنای حماقت یا بازیگوشی به ‌کار برد، اما بهترین استفاده از آن برای مقوله‌ای است که معمولاً انتقال آن از طریق متن بسیار سخت است و آن چیزی نیست جز طعنه زدن! این ایموجی نشان می‌دهد که شما می‌خندید اما این خنده، خنده‌ دردناکی است.

  • این شکلک که در واقع شخصی است که هر دو دست خود را بالا برده است، اغلب با ایموجی دعا کردن اشتباه گرفته می‌شود. باید گفت که این ایموجی مفهوم شادی دارد و مخصوص جشن و سرور طراحی شده است.

  • این حرکت، یک ژست ایتالیایی است که «ma che vuoi» نامیده می‌شود و به‌معنای «چی می‌خوای؟» و یا «چی داری میگی؟» است. مردمان ایتالیا، از این ژست معمولاً برای مخالفت، ناامیدی یا ناباوری بهره می‌برند. جالب است بدانید که این ایموجی در فرهنگ‌های دیگر معنی‌های متفاوتی دارد؛ برای مثال در برخی مناطق از جمله کشور خودمان، از این ژست به‌ معنای «آرام‌شدن» یا «صبور باش» استفاده می‌کنند.

  • ایموجی صورت دندانی با چشم‌های گرد، معمولاً برای نشان دادن حس نارضایتی، اضطراب، یا ناراحتی در موقعیت‌های مختلف به‌ کار می‌رود. همچنین می‌تواند در مواقعی که فرد در یک موقعیت ناخوشایند یا ناراحت‌کننده قرار دارد، استفاده شود.

  • ایموجی صورت بدون دهان یک چهره ساده با چشم‌های باز است که دهانی ندارد. این ایموجی معمولاً برای نشان دادن سکوت، نداشتن حرف، یا ناتوانی در بیان احساسات یا افکار به‌ کار می‌رود. علاوه بر این، این ایموجی می‌تواند برای نشان دادن سکوت یا حفظ اسرار نیز به ‌کار رود.

  • ایموجی چهره کمی خندان یکی از ایموجی‌های پرکاربرد و متنوع در ارتباطات دیجیتال است. این ایموجی به ‌دلیل لبخند ملایم و چهره آرام، می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد که بسته به زمینه و نحوه استفاده، متفاوت، تفسیر می‌شود. این ایموجی نشان‌دهنده خوشحالی ملایم و رضایت است، با این حال این شکلک در چین جور دیگری تفسیر می‌شود. در این کشور شرق آسیایی از ایموجی چهره کمی خندان به‌ عنوان کنایه، آزردگی شدید یا حتی تحقیر استفاده می‌شود.

  • ‌این ایموجی نه فقط برای جلب توجه طرف صحبت شما در یک چت به چیزی که در پایین نوشته شده کاربرد دارد، بلکه نمادی از احساس بیماری یا غم هم است.

  • معنی واقعی این ایموجی به ‌معنای گرمای شدید است، اما در هنگام صحبت از خجالت، شرم، احساس غرق شدن یا حتی اندکی ترس هم استفاده می‌شود. برخی اوقات در موقعیت‌های اضطراب‌آمیز، منفی و یا به حالت طعنه نیز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 871821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha