شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی خبر داد که گفت‌وگوی تلفنی اخیر میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی متشنج بوده است.

بایدن و نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی به نقل از یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که مکامله تلفنی اخیر بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که تنها یک روز پس از ترور هنیه (رهبر شهید حماس) انجام شده، متشنج بوده است.

این شبکه خبری اضافه کرد: فشارهای آمریکا برای دستیابی به آتش‌بس زیاد بوده و بایدن خواستار آن است که آتش‌بس در دوره حضورش در کاخ سفید حاصل شود.

ان‌بی‌سی به نقل از این مقام اسرائیلی افزود: مذاکره کنندگان اسرائیلی روز گذشته برای ادامه مذاکرات در قاهره بودند اما بدون دستیابی به پیشرفتی، آنجا را ترک کردند.

بر اساس گزارش‌ها، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی تماس تلفنی در روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات آتش‌بس بحث و گفت‌وگو کردند.

کانال ۱۲ اسرائیل مدعی شد که در حین تشریح وضعیت مذاکرات توسط نتانیاهو، بایدن اعتراض خود را به روند مذاکرات اعلام کرد.

بر این اساس، نتانیاهو اعلام کرد که در حال اعزام هیأت مذاکره‌کننده برای از سر گیری گفت‌وگوها با حماس است.

این در حالی است که یک روز پیش از تماس تلفنی، اسماعیل هنیه،‌ رئیس دفتر سیاسی حماس در حین اقامت خود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

به ادعای این شبکه اسرائیلی رئیس‌جمهور آمریکا بعد از این سخن نتانیاهو به او گفت که: «به من پرت‌وپلا نگو».

کانال ۱۲ اسرائیل همچنین مدعی شد که جو بایدن در پایان این تماس تلفنی به نتانیاهو گفت که رئیس‌جمهور آمریکا را نادیده نگیرد و قدرنشناس او نباشد.

رئیس‌جمهور آمریکا از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون در سخنرانی‌هایش حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است و در عمل نیز از آن پشتیبانی می‌کند.

به ادعای نیویورک تایمز، بایدن به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که ترور اسماعیل هنیه در زمانی نامناسب انجام شد و واشنگتن به دنبال آتش‌بس در غزه است.

قریب به ده ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی تاکنون ۳۹ هزار و ۵۸۳ فلسطینی را به شهادت رسانده است و ۹۱ هزار و ۳۹۸ تن دیگر نیز در حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل زخمی شدند.

در تداوم حملات وحشیانه ارتش اشغالگر اسرائیل به مدارس میزبان آوارگان فلسطینی در نوار غزه، دو مدرسه دیگر در شهر غزه آماج موشک‌های اشغالگران قرار گرفت.شبکه الجزیره گزارش داده است در حمله هوایی صهیونیست‌ها به دو مدرسه «النصر» و «حسن سلامه» در شهر غزه دستکم ۳۰ فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند همچنین شماری از آوارگان در زیر آوار ساختمان‌ها که به طور کامل تخریب شده، مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز مدرسه‌ای در محله شیخ رضوان غزه بمباران کرده بود که طی آن بیش از ۷۷ آواره فلسطینی شهید و زخمی شدند.

در همین رابطه، سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه به الجزیره گفت: اشغالگران به معنای واقعی کلمه، جنایت و کشتار در دو مدرسه النصر و حسن السلامه در شهر غزه مرتکب شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت در غزه بسیار دشوار و فاجعه‌بار است، گفت: ۸۰ درصد از شهدا و مجروحان، کودکان هستندسخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه اظهار داشت: هیچ مکان امنی در شهر غزه وجود ندارد و اشغالگران می‌خواهند به فلسطینی‌ها این پیام را برسانند که باید از غزه خارج شوند.

کد خبر 871874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha