بوشهر یکی از استان های گرمسیری در کشور است. در این فصل سال دمای هوای اغلب استان ها افزایش می یابد، اما برخی استان های گرم با گرمای شدیدتری را تجربه می کنند.

بوشهر

به گزارش همشهری آنلاین، بوشهر است و گرمای به اصطلاح خرما پزان این روزهای آن. در حالی که در ماه محرم قرار داریم و سه کودک بی توجه به گرمای ۵۰ درجه سانتی گراد در خیابان ها قدم می زنند. محمدجواد و برادرش محمدطه و پسرخاله‌شان بی‌توجه به این گرما، خنکای محبت اهل‌بیت (ع) را در دلشان احساس کرده و با شور و اشتیاقی وصف‌نشدنی در موکب سادۀ خودشان از عزاداران حسینی در شهر کاکی پذیرایی می ‌کنند.

شهر کاکی

فعالیت کودکان در موکب های شهر کاکی در استان بوشهر موضوع جدیدی نیست. استان بوشهر در مسیر تشرف زیارت اربعین چهار استان و سه کشور پاکستان، افغانستان و هند قرار دارد و به همین دلیل، زائران در مسیر خود به شهر کاکی هم می رسند.

شهر کاکی در شهرستان دشتی قرار دارد. کاکی در سال ۱۳۷۰ به شهر تبدیل شد و این شهر در مسیر ارتباطی بوشهر عسلویه قرار گرفته است. این شهر به واسطه وجود سادات از قدیم الایام به شهر سادات معروف بوده است.

کاکی از هر نظر یک شهر مذهبی محسوب می شود که موکب های بسیاری دارد. نوجوانان و جوانان زیادی در کاکی هستند که در سطح شهر هم ‌پای بزرگترها در برپایی مراسم عزاداری و به ویژه موکب‌ گردانی کمک کرده و تلاش می‌کنند. با این حال، برپا کردن موکب با همت یک کودک و با هزینه‌ اندک و از آنجا که پذیرایی بچه‌ها از رهگذران با لباس محلی توجه مردم را به خود جلب کرده است.

کد خبر 872125
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha