مدیر اداره کل بانوان شهرداری تهران اعلام کرد: «۱۰۰ مجموعه کوثر برای استغال زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده و فعال هستند.»

مرکز کوثر

به گزارش همشهری آنلاین، مریم اردبیلی در حاشیه دویست‌ و پنجاه‌ و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: «خوشبختانه حوزه زنان و خانواده روند رو به رشدی دارد که همچنان این مسیر را طی می‌کند. سیاست‌های کلی ما نیز بر اساس برنامه‌های ششم و هفتم توسعه است که بر لزوم توسعه ساختار حوزه زنان تاکید می‌کند. از این رو در تلاش هستیم ظرفیت‌هایی برای بهره‌گیری بیشتر از سیستم‌های مربوط به بانوان را فراهم کنیم.»

راه اندازی مجموعه جدید شهر دخت

او درخصوص مجموعه ولی‌عصر(عج) که به عنوان شهردخت در اختیار حوزه بانوان قرار گرفته است، عنوان کرد: «این مجموعه سال‌ها بلااستفاده بود و همواره درباره مالکیت آن اختلافاتی میان شهرداری تهران و ارگان‌های دیگر وجود داشت که پس از طی کردن مراحل قانونی شهردار تهران تصمیم گرفت این ساختار ویژه را در اختیار بانوان قرار دهد. البته چند ماه در این مجموعه درگیر عملیات عمرانی بودیم که این کار به اتمام رسیده و در سال جاری این مجموعه افتتاح خواهد شد.»

به گفته اردبیلی مجموعه شهردخت جایگاه ویژه‌ای دارد و از آن به عنوان مرکز نوآوری‌های اجتماعی بانوان بهره گرفته خواهد شد تا شبکه‌سازی خوبی از مشارکت‌های اجتماعی بانوان در آنجا شکل بگیرد.

حمایت از زنان معتاد برای بازگشت به خانواده

مدیر اداره کل بانوان شهردار تهران درباره زنان معتاد متجاهر هم گفت: «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر زن توسط سازمان خدمات اجتماعی پیگیری می‌شود. برای زنان معتاد متجاهر ۳ مرکز اختصاص داده شده است و ما هم با مشارکت کارآفرینان، حلقه‌ای برای بازگشت آنها به خانواده‌ها تشکیل داده‌ایم.»

ایجاد ۱۱۵ مرکز کوثر

اردبیلی با اشاره به مراکز کوثر ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار هم عنوان کرد: «مراکز کوثر در ابتدای دوره ششم ۵۵ مرکز بود که امروز این مراکز را به ۱۰۰ عدد رساندیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا ۱۱۵ مرکز افزایش پیدا کنند. خوشبختانه امروز همه مراکز فعال هستند و با همکاری بین بخشی که ایجاد شده، زنان سرپرست خانوار فعالیتشان در این مراکز پیگیری می‌شود.»

اشتغال زنان زندانی در مراکز کوثر

مدیر کل اداره امور زنان و خانواده شهردار تهران در مورد زنان زندانی رأی باز هم عنوان کرد: «این زنان با اشتغال در مراکز کوثر، دوره محکومیت خود را سپری می کنند و قصد داریم به سمت این حرکت کنیم که زنی زندانی با رای باز در زندان نماند.»

کد خبر 872319
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha