رستورانها، مراکز ورزشی و آموزشی و آرایشگاهها بیشتر از این روش برای تبلیغ خدمات و محصولاتشان استفاده میکنند. آگهی پخش کنها هم برای پخش این آگهیها از روش های مختلفی استفاده میکنند.
برای مثال آنها را به دست شهروندان می دهند یا در خانهها می اندازند یا اینکه پشت برفپاککن خودرو ها می گذارند. اما گاهی تعداد این آگهیها پشت برفپاککن به اندازهای زیاد میشود که راننده باید مدت زمان طولانی را صرف برداشتن تبلیغات از زیر برفپاککن کند.
از طرف دیگر معمولا رانندهها این تبلیغات را پس از برداشتن از زیر برفپاککن در خیابان رها کرده و محیط راآلوده میکنند. برای جلوگیری از این مشکل میتوان دست کم به جای چند برگه آگهی مشابه، تنها یک برگه از آگهی را زیر برفپاککن خودروها قرار داد.
غافلگیری با نرخ مکالمه
در چند سال اخیر استفاده از کارتهای تلفن برای برقراری ارتباط تلفنی با کشورهای خارجی حسابی باب شده است. این کارتها نسبت به تلفن معمولی، نرخ مکالمه به خارج را بهطور قابل ملاحظهای کاهش میدهند.
روش کار این کارتها اینگونه است که پس از شمارهگیری تلفن اعلام شده روی کارت، رمز کارت و شماره مقصد وارد میشود. این در حالی است که در هر مرحله اپراتور اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار میدهد.
اما اخیرا اپراتور برخی شرکتهای تولیدکننده کارت تلفن، برای مکالمه خارجی در نخستین مرحله اعلام میکنند که به دلیل برخی مشکلات نرخ مکالمه فعلا افزایش یافته است.
این در حالی است که همچنان در تبلیغ کارت نرخ مکالمه قبلی وجود دارد و فروشندگان هم در این زمینه اطلاع رسانی نمیکنند و مشتری از همه جا بیخبر با استناد به نرخ مکالمه قبلی کارت را خریداری میکند. بهتر است در صورت تغییر نرخ مکالمه قبل از خرید کارت این نکته به اطلاع مشتری برسد.
گودالی برای تمام فصول
مگر اینکه این گودالهای نیمه عمیق باعث شوند رانندهها فاصله ایمنی را از خودروی جلویی حفظ کنند. این اواخر آنها میدانند که ترمز ناگهانی راننده جلویی ممکن است به علت روبهرو شدن با یکی از گودالهایی باشد که تصویرش را مشاهده میکنید.
این گودالها که حتی در خیابانهای عریض نیز دیده میشوند گاه چندین روز کف آسفالت جا خوش میکنند. همین تصویری که مشاهده میکنید چند هفته پیش در همین ستون کار شد به امید اینکه پوششهای فلزی آنها به قدری محکم باشند که اینچنین خموده نشوند اما پوشش که درست نشد هیچ، گودال نیز چند هفتهای است که در ضلع غربی پل چمران جا خوش کرده و رانندهها و سرنشینان را از جا میکند.
البته از آنجا که مشت نمونه خروار است میتوان نتیجه گرفت در اغلب شهرهای کشور این مشکل گاهگاه گریبانگیر رانندهها میشود. بنابراین به عقیده شهروندان برای اینکه تمام مکانیکها تا چندی دیگر به شغل پرسود جلوبندیسازی روی نیاورند هرچه زودتر باید فکری برای پرکردن این گودالها کرد.
سد معبر خودروها
برخورد ماموران راهنمایی و رانندگی به خوبی نشان میدهد تخلف سد معبر در پیادهروها بسیار کمرنگتر از سدمعبر در خیابان است. با اینکه این نوع درجهبندی به جای خود، دلایل منطقی دارد اما به طور حتم باید برای رانندههایی که پیادهرو را مسدود میکنند نیز جریمههای سنگینتری در نظر گرفته شود.
اینکه هر یک از ما هر روز در محله خود شاهد چنین توقفهایی جلوی درهای پارکینگ یا درهای منزل و محل کار هستیم به خوبی نشان میدهد میزان جریمهای که برای آن در نظر گرفته شده است چندان بازدارنده نیست.
به هر حال شهروندان توقع دارند، ماموران راهنمایی و رانندگی در سرکشیهای خود بیشتر به این تخلفها رسیدگی کنند.