تغییر اقلیم و افزایش دمای جهان در کنار استقرار گنبد گرمایی در منطقه، دمای هوا را در ایران و بسیاری از کشورهای منطقه افزایش داده است؛ اما برآوردهای هواشناسی حاکی از این است که بعد از فروکش کردن این موج گرمایی، در پاییز هم دمای هوا بالاتر از نرمال خواهد بود.

گرما

به گزارش همشهری آنلاین، رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در اوج گرمای تابستانه هستیم، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها پاییز امسال نیز گرم و کم‌بارش خواهد بود.

احد وظیفه افزود: طبق پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد در پاییز امسال علاوه بر کاهش میزان بارش‌ها، گرمای بالاتر از حد معمول را هم تجربه کنیم، ناگفته نماند که گرمایش جهانی در حال رسیدن به مرزهای نگران‌کننده است.

به گفته او، روند فعلی افزایش دما در ایران تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و در ادامه، به‌تدریج کاهش پیدا خواهد کرد.

پذیرش مهارت جو از ۷ کشور آفریقایی

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر کیفیت آموزش‌های مهارتی در ایران، گفت: در راستای اجرای دیپلماسی مهارت، فنی و حرفه‌ای ایران با ۷ کشور آفریقایی همکاری دارد و مهارت جویان این کشورها پذیرفته شده‌اند.

به گفته او، امروز بخش قابل‌توجهی از کشورهای آفریقایی درخواست دریافت آموزش‌های فنی و مهارتی را از کشور ما دارند.

ضبط اجناس قاچاق در مجتمع‌های لوکس پایتخت

گشت‌های مشترک مبارزه با عرضه کالای قاچاق، از یک مزون لاکچری در شمال تهران، حدود ۳.۵ میلیارد تومان اجناس قاچاق را کشف و ضبط کردند. طبق قانون صاحبان این کالاها علاوه بر ضبط کالا باید جریمه هم بدهند.

مطابق با ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر شخص که مرتکب قاچاق کالا و ارز و حمل یا نگهداری آن شود، علاوه بر ضبط کالا یا ارز، به جریمه‌های نقدی یک تا دو برابری ارزش کالا برای اجناس مجاز، یک تا سه برابری ارزش کالا برای کالای مجاز مشروط و دو تا چهار برابری ارزش کالا برای اجناس یارانه‌ای محکوم می‌شود.

بلیت اربعین در فرودگاه فروخته نمی‌شود

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید: سیستم فروش بلیت در فرودگاه فعال نیست و زائران کربلا که برای عزاداری اربعین قصد سفر هوایی به عراق دارند، حتماً قبل از حضور در فرودگاه بلیت را تهیه کنند.

او با تأکید بر اینکه سیستم فروش بلیت در فرودگاه نجف نیز وجود ندارد، اظهار کرد: ترجیح ایرلاین‌ها این است که زائران بلیت رفت‌وبرگشت را برای سهولت در تردد یکجا خریداری کنند؛ مگر اینکه مسافر ترجیح بدهد در مسیر برگشت از ناوگان دیگری استفاده کند.

فعالیت ۱۱ هزار تعاونی در استان تهران

محمد آذرپناه، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران می‌گوید: ۲۱ هزار تعاونی در استان تهران ثبت شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار تعاونی فعال هستند و بیش از ۵۱۸ هزار نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

به گفته او، تعداد افراد شاغل در شرکت‌های تعاونی استان تهران به بیش از ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

انتقال تجارت کامیونی با عراق به مرز سومار

علی‌اصغر عباس زاده، ناظر گمرکات کرمانشاه اعلام کرد: برای ایمنی و آسایش زائران حسینی در مرز مهران، مبادلات تجاری با عراق و رفت‌وآمد کامیون‌ها از ۲۴ مرداد تا ۷ شهریور از مرز خسروی به مرز سومار منتقل می‌شود.

عباس‌زاده با تأکید بر لزوم تداوم تجارت و صادرات کالا میان ایران و عراق در ایام اربعین، گفت: حتی در اوج تردد زائران هم شاهد تعطیلی و توقف در این زمینه نیستیم و گمرکات کرمانشاه با تمام ظرفیت پای‌کار خواهد بود.

به گفته او موکب‌های حسینی امسال می‌توانند به‌طور هم‌زمان از مرز بین‌المللی خسروی و مرز سومار تردد کنند.

برداشت ۹۵ هزار تن گیلاس در تهران

جبرئیل برادری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از برداشت ۹۵ هزار و ۵۰۰ تن گیلاس از سطح باغات این استان خبر داد و گفت: با پایان برداشت، میزان تولید این محصول تابستانه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ تن افزایش داشت.

برادری افزود: باغات گیلاس استان تهران بیشتر در شهرستان‌های شمیرانات به مساحت ۴۵۳۶ هکتار، تهران به مساحت ۴۵۷ هکتار، ملارد به مساحت ۲۱۴ هکتار و بقیه در سایر شهرستان‌ها واقع شده است.

به گفته او، تولید گیلاس در تهران امسال ۲۲۰۰ تن افزایش داشته است.

کد خبر 872689
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha