چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
۰ نفر

بی‌خود و بی‌جهت نیست که مستندهای حیات وحش اینقدر جذاب و هیجان‌انگیز است. حتما دیده‌اید آدم‌هایی را که ساعت‌ها به دویدن یک شیر به‌دنبال آهو، آب خوردن فیل‌ها، کمین کردن یک خرچنگ برای یک ماهی عجیب و غریب، بال زدن عقاب و سر و ته شدن خفاش‌ها نگاه می‌کنند.

پرنده‌های فضایی

به گزارش همشهری آنلاین، دنیای حیوانات، دنیای شگفت انگیز و غریبی است و خیلی از ما از دیدنش لذت می‌بریم. با این تفاسیر بد نیست سری به جهان پرندگان عجیب و غریب بزنیم؛ پرندگانی که انگار از سیاره‌ای دیگر به زمین آمده‌اند و بیشتر شبیه فضایی‌ها هستند تا پرندگان زمینی. این مطلب را تا انتها بخوانید تا با تعدادی از این پرنده‌ها آشنا شوید.

شاه کرکس

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

این صورت عجیب و رنگارنگی که در تصویر می‌بینید، پرتره‌ یک شاه کرکس لاشخور است. پرنده‌ای بزرگ که به‌خاطر حجم بدنش به جای پرواز در هوا سُر می‌خورد و برای حفظ انرژی هم ترجیح می‌دهد از لاشه جانوران استفاده کند؛ یعنی به‌خودش زحمت نمی‌دهد که دنبال شکار برود.

خروس سنگی

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

خروس سنگی بومی آمریکای جنوبی است. این پرنده عجیبی که اصلا سر و نوکش معلوم نیست را فقط در آب‌وهوای استوایی و سنگلاخی-گرمسیری می‌توان پیدا کرد. جالب اینجاست که خروس سنگی نر از نوع ماده جذاب‌تر و باشکوه‌تر است و دلیلش هم کاکل بادبزنی بسیار زیبایی است که روی سر دارد.

مرغ بهشت

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

این مرغ بهشت، بسیار کوچک و در حدود ۲۵.۵سانتی‌متر اندازه دارد. این پرنده عجیب که بیشتر شبیه سفینه فضایی است، وقتی سر خود را بالا می‌گیرد ۹۹.۹۵درصد از نور خورشید را جذب می‌کند. همین مسئله باعث شده تا آن را گونه جدیدی از جانوران بدانند؛ زیرا به‌ هیچ‌وجه شبیه بقیه پرنده‌ها نیست. مطمئن باشید اگر از نزدیک این مرغ بهشتی را ببینید مسحور او می‌شوید؛ مخصوصا اگر در حال رقص باشد.

قرقاول طلایی

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

این پرنده جذاب که شکل پرهای گلویش طرحی شبیه ببر را در ذهن تداعی می‌کند، یکی از پرنده‌های بومی کشور چین است. اما در انگلستان، جنوب غربی اسکاتلند، اسپانیا و فرانسه هم یافت می‌شود. قرقاول طلایی یکی از درخشان‌ترین پرنده‌های جهان است و اینطور به‌نظر می‌رسد که هر روز صبح به موهای خود روغن می‌زند تا براق و خوش‌حالت به‌نظر برسد.

مرغ نوک‌شاخ

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

مرغ‌های نوک‌شاخ را در اندازه‌های گوناگون از ۳۰سانتی‌متر گرفته تا یک متر می‌توان در طبیعت پیدا کرد. این پرنده علاوه بر اینکه ظاهر عجیبی دارد خیلی هم خوش اشتهاست و همه‌چیز می‌خورد، از میوه و سبزیجات گرفته تا حشرات و حیوانات کوچک.

مرغ دله کریسمس

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

دلیل اینکه در دنباله نام این مرغ دله، لغت کریسمس اضافه شده این است که فقط در جزیره کریسمس در اقیانوس هند زندگی می‌کند. مردم به این مرغ «دزد دریایی» می‌گویند. دلیلش هم معلوم است دیگر، به این خاطر که غذای دیگر پرنده‌ها را می‌دزدد. این پرنده دزد بسیار هم خانواده‌دوست است و فقط با جفتش زندگی می‌کند. مرغ نر یک گلوی بادکنکی قرمز رنگ دارد که برای جلب نظر مرغ ماده آن را باد می‌کند.

مرغ ننه‌من‌غریب

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

این پرنده خنده‌دار با چشم‌های باباغوری اسم عجیبی هم دارد: ننه‌من‌غریب. می‌دانید دلیلش چیست؟ به این خاطر که این پرنده آوازی شکایت‌آمیز و ترحم‌برانگیز دارد و آدم دلش برای او می‌سوزد. ننه‌من‌غریب در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی زندگی می‌کند و جزو پرنده‌های شب‌زی است. این پرنده در اطراف دهان خود پر ندارد. در طول روز هم به هیچ عنوان پرواز نمی‌کند و خیلی خوشحال و بی‌خیال تمام روز روی شاخه درخت می‌نشیند و سعی می‌کند استتار کند تا جانوری مزاحمش نشود.

اردک ماندارین

تصاویری از پرنده‌های فضایی!

اردک ماندارین بومی کشورهای چین و ژاپن است و به‌عنوان زیباترین اردک‌ جهان شناخته می‌شود. همانند دیگر اردک‌ها برای یک فصل جفت پیدا می‌کند و دوباره در پاییز یک جفت جدید برای خود دست و پا می‌کند. ماندارین‌های ماده کوآک نمی‌کنند. در عوض وقتی احساس خطر کنند مثل جوجه جیک جیک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 872723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha