روز یکشنبه گذشته و در جریان مسابقات قهرمانی شطرنج بریتانیا، شریاس رویال، پسر ۱۵ساله مهاجر هندی ساکن در انگلیس، به‌عنوان استادبزرگ رسید و خبرساز شد.

شطرنج

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: او که حالا جوان‌ترین استادبزرگ شطرنج بریتانیا محسوب می‌شود، درحالی به این موفقیت رسید که همین چند سال پیش، خودش و خانواده‌اش تا مرز اخراج از خاک بریتانیا پیش رفته بودند. دلیل اخراج هم انقضای ویزای کارپدرش بود و شریاس که از ۳سالگی، همراه با خانواده‌اش از هند به انگلستان مهاجرت کرده بودند؛ مجبور بود به هند بازگردد.

بیش‌تر بخوانید:

مبارزه برابر محدودیت! | ورزشکار آمریکایی چطور از یک معلولیت عبور کرده و در المپیک حاضر شده؟

اما شطرنج، ناجی این قهرمان بزرگ شد، چون «راشل ریوز» قهرمان سابق شطرنج در رده نوجوانان به همراه نماینده‌ای از حزب کارگر در پارلمان بریتانیا، طی نامه‌ای با اشاره به این موضوع که شریاس، می‌تواند یک سرمایه بزرگ برای شطرنج بریتانیا باشد، از وزیر کشور خواستند تا ویزای کار پدر او را تمدید کنند که وزارت کشور بریتانیا، با بررسی مجدد و به‌خاطر شریاس و شطرنج، ویزای کار پدر خانواده را تمدید کرد.

حالا شریاس با رسیدن به مقام استادبزرگی، جواب این اعتماد را داد.

بد نیست بدانید عنوان استادبزرگی را به کسی می‌دهند که در ۲۷مسابقه در ۳ تورنمنت گوناگون، با حضور استادبزرگان دیگر به موفقیت رسیده باشد.

کد خبر 872724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha