دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران از راه‌اندازی خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف در آستانه سفرهای اربعین خبر داد.

اتوبوس- اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی قلی‌زاد دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: پیش‌فروش بلیت برای پایانه مرزی مهران و خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف از دهم مردادماه آغاز شده و سفرها از ۱۶ مردادماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اعزام همزمان ۵ دستگاه اتوبوس با راه‌اندازی خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف افزود: با تکمیل این سرویس‌ها، مجددا ظرفیت‌های فروش بلیت در سکوهای فروش اینترنتی ایجاد خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به استقبال زائران از تهیه بلیت خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف اشاره و بیان کرد: با توجه به گرمای هوا در شرایط آغاز سفرهای اربعین حسینی امسال، این بستر به منظور اعزام زائران سالخورده و مسن و انتقال آنها به کشور عراق با کمترین میزان معطلی در مرزهای کشورمان ایجاد شده است.

قلی‌زاد خاطرنشان کرد: در نخستین روز زائران از طریق ۵ دستگاه اتوبوس به مقصد نجف اشرف راهی کشور عراق شدند و متناسب با میزان تقاضای زائران، خدمات‌رسانی از این طریق تا انتقال روزانه ۱۸ سرویس قابل افزایش است و برنامه‌ریزی شده است طی این مدت حداقل ۴۰۰ سرویس مستقیم تهران به نجف برقرار شود.

وی تأکید کرد: با توجه به محدودیت ناوگان اتوبوسی در کشور، به منظور برقراری این سرویس‌ها، از ظرفیت ناوگان کشور عراق استفاده شده تا خللی در برقراری سرویس‌های روزانه و اعزام دیگر زائران به پایانه مرزی مهران ایجاد نشود.

دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران نرخ تعیین شده برای اعزام زائران از طریق خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

کد خبر 872786
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha