الاخبار نوشت: آمریکا برای گسترش ائتلاف نظامی مکلف به حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ های محور مقاومت در حال فعالیت است و این فعالیت ها از بسیج نیروهای نظامی به قراردادن برخی از کشورها بویژه اردن، قبرس ویونان بهعنوان «سکوهایی برای رهگیری تهدیدهای ایران و گروههای آن علیه اسرائیل» فراتر رفته است.

قبرس-اسرايئل

به گزارش همشهری آنلاین، الاخبار با اشاره به این موضوع همچنین نوشت: در روزهای اخیر یک هیات نظامی بزرگ آمریکایی وارد قبرس شدند و با مقامات وزارت دفاع این جزیره در سرویس اطلاعات این کشور تشکیل جلسه دادند و این هیات را یک نیروی لجستیکی و نظامی و امنیتی که حامل مقادیر زیادی تجهیزات و سلاح و سامانه های پدافند هوایی مدرن و بالگرد بودند، همراهی می کردند.

براساس نوشته الاخبار، از قول مقامات قبرس نقل شده است که نظیر این مقدار سلاح و تجهیزات آمریکایی سابقه نداشته است و آنها اذعان کرده اند که آمریکایی ها هدف از چنین موضوعی را تنش در منطقه دانسته اند و گفته اند که این جزیره یکی از سکوهای رهگیری علیه حملات احتمالی از جانب ایران و یمن و حزب الله خواهد بود.

همچنین مقامات قبرس اذعان کرده اند که انگلیسی ها هم پایگاههای خود را در این جزیره تقویت کرده اند و کارشناسان و تجهیزاتی را در ارتباط با سامانه های دفاع هوایی به آنجا منتقل کرده اند. آلمان هم با مقامات قبرس برای اعزام نیروهای دریایی تماس گرفته و برلین گفته است که به روند تخلیه مردم در صورت وقوع جنگ همه جانبه کمک خواهد کرد.

براساس نوشته همین روزنامه؛ آنچه باعث سردرگمی بیشتر مقامات قبرس شده، طرح طرف آمریکایی برای درخواست مستقیم برگزاری مانورهای مشترک با نیروهای آمریکایی در خشکی و دریای قبرس است. دلیل این سردرگمی هم این است که هیچ مانوری به صورت ناگهانی انجام نمی شود و به تدوین برنامه ای که حداقل یک سال قبل تدارک دیده شده باشد، نیاز دارد نه ۴۸ ساعت قبل.

الاخبار در ادامه آورد: مقاماتی در قبرس بر تماس با جناح هایی که با نیروها و کشورهای محور مقاومت بویژه حزب الله رابطه دارند، اصرار داشته اند تا این پیام را به آنها برسانند که «آنچه در جریان است خلاف خواسته آنها است و آنها نمی خواهند کشورشان در هیچ جنگی کشیده شود.» آنها همچنین نگرانند که این جزیره به میدانی برای رویارویی با ایران و حزب الله و حتی انصارالله تبدیل شود.

روزنامه مذکور در ادامه نوشته است: با این حال، این پیام ها چیزی را در سایه افزایش روند هماهنگی مستقیم بین مقامات این جزیره و رژیم اشغالگر پس از موافقت قبرس با گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیلی برای انتقال دهها هزار مسافر به جهان از طریق این جزیره، چیزی را تغییر نمی دهد.

کد خبر 872887
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • رضا هاشمزهی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    یونان دشمن تاریخی ایران است. جنگنده و خلبان دراختیار لبنان قراردهید.بعید نیست قبرس و یونان بخشی از محور حمله به مقاومت باشد.