نماینده ولی فقیه در استان سمنان با انتقاد از بیانیه آتش‌بس غزه از آن به عنوان بیانیه‌ای مکارانه نام برد و گفت: بیانیه مکارانه آمریکا، قطر و مصر در خصوص آتش بس در غزه اقدامی برای جلوگیری و مقابله با خونخواهی ایران در پی ترور شهید هنیه در تهران است.

مرتضی مطیعی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز، ۱۹ مردادماه در نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به دسیسه‌های آمریکایی‌ها اظهار کرد: بیانیه جدید این سه کشور برای تاخیر، تغییر و یا انحراف تصمیم جمهوری اسلامی ایران و انداختن توپ بازی سیاسی در زمین جبهه مقاومت به بهانه طرح آتش بس است.

وی با بیان اینکه صدور این بیانیه با هدف خنثی‌سازی حق خون‌خواهی ایران انجام شده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این مطالبه عمومی مردم و کشورهای مسلمان و محور مقاومت را وظیفه خود می‌داند که البته با توجه به در نظر گرفتن شرایط و مصالح در موعد مقرر با تصمیم گیری عمیق و دقیق و با حداکثر قدرت و صلابت و اقتدار و پشیمان کنندگی به انجام خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان خون‌خواهی بعد از مهمان‌کشی را مطالبه ایرانیان خواند و ادامه داد: پاسخ ایران در مقابل به شهادت رساندن اسماعیل هنیه باید امنیت‌ساز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی انتخاب یحیی السنوار بعنوان رئیس دفتر سیاسی حماس را یک اقدام مطلوب برای تداوم برنامه‌های ضد صهیونیستی محور مقاومت در منطقه و پشتیبانی و حمایت جمهوری اسلامی از این گروه‌ها به منظور مقابله با نسل کشی در غزه و وارد کردن ضربه سهمگین به باند تروریستی این رژیم ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردی از میدان مقاومت، رهبر سیاسی حماس شد، گفت: این انتخاب انسجام‌بخش، هشداری برای سازشکارانی است که در پی مماشات هستند.

امام جمعه سمنان با انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی و انتشار اظهار نظر در فضای مجازی درباره ایجاد رعب و وحشت از پیامدهای پاسخ ایران به ترور شهید هنیه تصریح کرد: بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که هزینه سازش با استکبار جهانی از هزینه مقاومت و مقابله به مراتب بیشتر است و ملت غیور ایران با درس گرفتن از شعار هیهات من الذله امام حسین (ع) اعلام کرده‌اند که از حق مسلم خود در خونخواهی مهمان جمهوری اسلامی و خدشه وارد کردن به امنیت و آرامش کشور به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.

وی با اشاره به تجربه اعتماد به صهیونیست‌ها و استکبار جهانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند که هزینه سازش با جنایتکاران کمتر از مبارزه با آنها نیست و جبهه مقاومت از این مساله درس گرفته و ایران هم نباید عقب بنشیند.

امام جمعه سمنان با تبریک پیروزی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک از مسئولان خواست به این رشته قهرمان پرور توجه بیشتری داشته باشند تا مربیان و ورزشکاران این رشته پر طرفدار بتوانند در میادین بین المللی بیشتر پرچم مقدس ایران را به اهتزاز در آورند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) بر لزوم پرهیز از اعتماد به دشمنان تاکید و اظهار کرد: امام حسن(ع) لایه پنهان شخصیت معاویه را آشکار کرد. همچنانه که از سیره امام حسن(ع) برمی آید امروز وظیفه همه پیروی از ولایت است.

امام جمعه سمنان گفت: امام مجتبی(ع) مرد جنگ و شهادت بود و در برابر معاویه قیام کرد ولی حفظ اصل اصلاح اقتضا می‌کرد که صلح با معاویه را بپذیرد.

کد خبر 872904
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خلیل US ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 1
    اقای محترم که بر طبل جنگ می کوبی در کدام جنگ خود وخانواده ات شرکت کرده اند؟