سازمان هواشناسی از ابری شدن هوا همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

رگبار باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش هشمهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اعلام کرد امروز (شنبه) در غرب هرمزگان، جنوب فارس و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

یکشنبه گذر موج دامنه کوتاه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور سبب ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان می‌شود.

همچنین در ساعات بعدازظهر این روز در مناطقی از شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

دوشنبه نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

چهارشنبه در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه شرق سواحل دریای خزر و ۳ روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

کد خبر 872955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha