عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مجلس استانی شدن انتخابات را در دستور کار قرار دهد و امسال آن را به تصویب برساند، در انتخابات سال آینده عملیاتی خواهد شد و در غیر این صورت به انتخابات دوره هفتم شوراها نمی‌رسد.

ناصر امانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات شوراها مدتهاست در مجلس در دست بررسی است، اظهار کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری که بخشی از آن به انتخابات شوراها و انتخاب شهردار اختصاص دارد، در مجلس در دستور بررسی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از فرضیه‌ها نیز این بود که انتخابات سراسری نباشد و به صورت استانی برگزار شود که قطعاً مزایا و معایبی دارد.

وی در ادامه یادآور شد: باید بررسی‌ها صورت بگیرد تا در نهایت آن چیزی که به نفع مردم و مردم‌سالاری دینی است، اتفاق بیفتد و طرح نهایی در مجلس به تصویب برسد.

امانی با بیان اینکه مجلس دوازدهم تا چهار سال آینده می‌تواند طرح را به نتیجه برساند، تصریح کرد: اگر مجلس استانی شدن انتخابات را در دستور کار قرار دهد و امسال آن را به تصویب برساند، در انتخابات سال آینده عملیاتی خواهد شد و در غیر این صورت به انتخابات دوره هفتم شوراها نمی‌رسد و به انتخابات بعدی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، موکول می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه هنوز جزئیات طرح مشخص نیست، در حال حاضر نمی‌توان در مورد مزایا و معایب آن سخن گفت.

کد خبر 872974
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha