شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

قهرمان، سفارش‌دادنی هم نیست که مثلا به یک کشور دیگر سفارشش را بدهیم و بعد برای ما در بسته‌های مهروموم‌شده، چندتایی از آن بفرستند. قهرمان‌های ورزشی از دل سال‌ها سختی و ممارست و تلاش متولد می‌شوند. ما خوب می‌دانیم که چقدر زحمت کشیدید که پرچم کشورتان را در دنیا به اهتزاز درآورید.

دانیال معمار

به گزارش همشهری آنلاین، دانیال معمار؛ سردبیر روزنامه همشهری نوشت، مبارک‌تان باشد. حالا شما پرافتخارترین بانوی ایران در المپیک هستید. تاریخ‌ساز شدید. مظهر توانایی زنان و دختران ایران شدید. شما حالا قهرمان یک ملت هستید. جوانان کشورمان دارند شما را می‌بینند. ما خوب می‌دانیم که قهرمان را نمی‌شود یک‌شبه ساخت؛ قهرمان دستوردادنی نیست و بخشنامه‌ای هم نیست که مثلا قانونش را تصویب کنند و بعد چندتایی قهرمان شکل بگیرد.

قهرمان، سفارش‌دادنی هم نیست که مثلا به یک کشور دیگر سفارشش را بدهیم و بعد برای ما در بسته‌های مهروموم‌شده، چندتایی از آن بفرستند. قهرمان‌های ورزشی از دل سال‌ها سختی و ممارست و تلاش متولد می‌شوند. ما خوب می‌دانیم که چقدر زحمت کشیدید که پرچم کشورتان را در دنیا به اهتزاز درآورید.

خانم تکواندوی ایران! شما با این مدال خوشرنگی که برای ما کسب کردید، خیلی چیزها را ثابت کردید. ثابت کردید که زنان محجبه ایرانی می‌توانند سکوهای جهانی را فتح کنند. سال‌هاست که تبلیغ و برنامه‌ریزی می‌کنند که بگویند بانوان محجبه مسلمان نمی‌توانند در سطح بین‌المللی افتخارآفرینی کنند، اما شما مهر باطل زدید بر همه این تبلیغات پرزرق‌وبرق غربی‌ها.
شما ثابت کردید که همه‌چیز امکانات نیست. فکر نکنید که نمی‌دانیم شما و دیگر قهرمانان کشورمان امکانات محدود و ناچیزی داشتید. اما شما اثبات کردید که همت بالا و اراده قوی و غیرت داشتن به پرچم و کشور، خنثی‌کننده همه این نقص‌ها و محدودیت‌هاست.

خانم کیانی! تاریخ بشریت دوره‌های مختلفی دارد. در یک دوره، این زمین‌ها بودند که مهم تلقی می‌شدند. در دوره دیگر، پول و سربازان بودند که اهمیت داشتند. در دوره‌ای دیگر، این کارخانه‌ها بودند که امتیاز محسوب می‌شدند. اما حالا، در این‌جای تاریخ که ما ایستاده‌ایم، سرمایه‌های انسانی کشورها هستند که مهم‌اند. سرمایه‌ انسانی کشورها را نخبگان، دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران می‌سازند که وجه امتیاز کشوری به کشور دیگر است. شما به کشورهای ثروتمند و نفت‌خیز حاشیه جنوبی خلیج فارس نگاه کنید. پول و امکانات به اندازه کافی دارند اما چون قهرمان به اندازه کافی ندارند، این امتیاز، چندان امتیاز مهمی برای آنها محسوب نمی‌شود. ما به سرمایه‌هایی مثل شما افتخار می‌کنیم. ما برای ساختن ایران عزیزمان روی شما و سرمایه‌های انسانی کشورمان حساب کرده‌ایم.

خانم کیانی عزیز! افتخارآفرینی شما زمانی ارزشمندتر شد که هویت یک ملت را به دنیا نشان دادید. شما لباس و شمایل یک زن ایرانی را روی سکوهای قهرمانی به جهانیان نشان دادید. حجاب شما تشخص و هویت مردم ماست. در دنیایی که در دانشگاه، در مکان عمومی، در ورزشگاه و در هر جای دیگری معترض حضور زن محجبه مسلمان می‌شوند، شما و دیگر بانوان ورزشکار ایرانی ثابت کردید حجاب مانع درخشیدن نیست؛ نه فقط در ورزش که حالا زنان و دختران ما در همه عرصه‌ها این را اثبات کرده‌اند. وقتی خانم نعمت‌زاده، هم‌تیمی شما مدالش را به امام زمان(عج) تقدیم کرد، ارزش آن مدال برای ما هزاران برابر شد، چون هویت دینی ما را به آن مدال سنجاق کرد.

خانم نایب قهرمان المپیک پاریس! پیام شما به همه دنیا رسید. هیچ‌کس شاید نمی‌توانست به این خوبی این پیام را با هیچ وسیله‌ای به دنیا مخابره کند. شما پیام ایستادگی یک ملت را به گوش مردم جهان رساندید. پرچم ایران عزیز ما را بلند کردید. ما هنوز یادمان نرفته که همین یکی دو سال قبل می‌خواستند نام کشور ما را از عرصه‌های بین‌المللی ورزش حذف کنند. کمپین زدند، پول خرج کردند، خبر ساختند، اما حالا همان‌ها دارند تاریخ‌سازی شما را به‌عنوان یک بانوی ایرانی در المپیک پاریس می‌بینند. ممنونم بابت این سیلی محکمی که به بدخواهان این آب و خاک زدید.

کد خبر 872996
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 1
    وطن فروش را در این سرای جای نیست چرا عده ای امثال کیمیا علیزاده را تطهیر میکنند ؟!
  • جاوید IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 0
    کیمیا هم دختری بود ساده لوح مثل بقیه سلبریدی ها که توهم و سراب آزادی فریبشون داد و فکر کردن اونور آب براشون قربانی میکنن .البته اینا درس عبرتی برای آیندگان میشن تا به بخت خودشون لگد نزنن .طرف قهرمان بود و بهترین امکانات ر و داشت ولی بخاطر یه عده خشک مغز و برای برداشتن فقط روسری این بلا رو سر خودش آورد.