شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

دیزنی اعلام کرد فیلم «یخ‌زده ۳» سال ۲۰۲۷ اکران می‌شود و هدف آن پاسخگویی به پرسش‌های بی‌پاسخ مانده قبلی است.

انیمیشن یخ زده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، جنیفر لی، مدیر بخش خلاقیت دیزنی، از هنر به کار رفته در انیمیشن موزیکال «یخ‌زده ۳» رونمایی کرد. در این تصویر از انیمیشنی که توسط بریتنی لی ساخته شده، السا ‌سوار بر اسب سفید و آنا بر یک گوزن نر قهوه‌ای دیده می‌شوند.

در حالی که پیشتر گفته شده بود این فیلم سال ۲۰۲۶ اکران می‌شود اما دیروز روشن شد پاییز ۲۰۲۷ زمان اکران آن است. انتظار می‌رود این فیلم ۲۴ نوامبر که یک تاریخ سنتی برای اکران انیمیشن‌های دیزنی در آستانه جشن شکرگزاری است، راهی سینماها شود.

جنیفر لی از اینکه فیلم چهارمی هم در کار خواهد بود یا خیر سخنی نگفت. وی نویسندگی و کارگردانی مشترک این انیمیشن را با کریس باک برای انیمیشن «یخ‌زده» و همچنین «یخ زده ۲» برعهده داشت.

داستان «یخ‌زده ۳» مثل ۲ ماجرای قبلی درباره پادشاهی خیالی آرندل است و کریستن بل در نقش آنا و آیدینا منزل در نقش السا صداپیشگی کرده‌اند. جاناتان گروف نیز نقش کریستوف و جاش گاد نقش آدم برفی باهوش اولاف را تکرار کرده‌اند.

نخستین فیلم «یخ‌زده» که سال ۲۰۱۳ در سینماها اکران شد، با الهام از داستان کلاسیک پریان «ملکه برفی» نوشته هانس کریستین اندرسون ساخته شده بود. این فیلم فوری پرفروش شد و در بازار جهانی ۱.۲۸ میلیارد دلار فروخت و عنوان پنجمین فیلم پرفروش تمام دوران را کسب کرد؛ هرچند اکنون در رتبه ۲۲ قرار دارد.

ترانه‌های «یخ‌زده»، مانند «آیا می‌خواهی آدم برفی بسازی؟» و ترانه «رهایش کن» که کریستن اندرسون لوپز و رابرت لوپز سازنده آن بودند و برنده اسکار شد هم به فروش بیش از ۴.۱ میلیون نسخه موسیقی متن دست پیدا کردند و فیلم در نهایت برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند شد و جایزه گلدن گلوب، بفتا و ۵ جایزه آنی از جمله بهترین انیمیشن بلند را کسب کرد.

«یخ‌زده ۲» در سال ۲۰۱۹ با فروش ۱.۴۵ میلیارد دلار در بازار جهانی از فیلم اصلی پیشی گرفت. این فیلم که دهمین فیلم پرفروش تاریخ در آن زمان بود و اکنون چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است، بیشتر به دنیای یخی آرندل پرداخت و عناصر، مکان‌ها و موجودات جادویی بیشتری را معرفی کرد.

علاوه بر این فیلم‌ها، دنیای «یخ‌زده» در برنامه‌های ویژه تلویزیونی، فیلم‌های کوتاه، نمایش موزیکال برادوی، نمایش اسکیت روی یخ و موارد دیگر نیز تداوم پیدا کرد.

کد خبر 873106
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha