وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد ، نیرو و جهاد کشاورزی مشخص شد.

مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری‌آنلاین،یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی کابینه، گفت: آقای سید عباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی خواهد شد.

وزرای پیشنهادی این ۳ وزارتخانه مشخص شد+ جزئیات
عباس صالحی

وی گفت: معرفی آقای صالحی به عنوان وزیر فرهنگ نهایی و قطعی شده است. عباس صالحی اکنون رئیس موسسه اطلاعات است.

علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو شد

یک منبع آگاه با اشاره به بررسی گزینه‌های مطرح برای وزارت نیرو، گفت: با تصمیم آقای پزشکیان، آقای عباس علی‌آبادی وزیر فعلی صمت، به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی خواهد شد.

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه است. او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون وزیر صمت است.

وزرای پیشنهادی این ۳ وزارتخانه مشخص شد+ جزئیات
عباس علی‌آبادی

علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به‌دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

پیش از علی‌آبادی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت بود که با استیضاح نمایندگان از این مسئولیت کنار رفت.

نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی شد

مسعود پزشکیان رئیس‌ دولت چهاردهم قرار است فردا (یکشنبه ۲۱ مرداد) فهرست وزرای پیشنهادی خود را به شکل رسمی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند.

در همین رابطه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم، از نهایی شدن غلامرضا نوری قزلجه برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

غلامرضا نوری قزلجه دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی-دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.

وزرای پیشنهادی این ۳ وزارتخانه مشخص شد+ جزئیات
غلامرضا نوری قزلجه

وی از دهه هفتاد در استخدام وزارت جهاد کشاورزی است و در دوره ای نیز به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به خدمت بود.

وی که هم اکنون عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است طی سه دوره نمایندگی مجلس نیز همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشته است.

نوری همچنین در مجلس دهم سابقه معاونت اجرایی رییس مجلس را در کارنامه سیاسی خود دارد.

کد خبر 873160
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha