نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای مخالفت خود را با وجود دولت مستقل فلسطینی تکرار کرد.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با مجله تایم از جنگ غزه دفاع کرد و بر ادامه تسلط امنیتی نظامی اسرائیل بر کرانه باختری تأکید داشت.

حدود یک ماه از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی می‌گذرد. این دادگاه در واکنش به ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری طی حکمی اعلام کرد که تصرف سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل غیرقانونی است و باید هر چه سریعتر پایان یابد.

با این وجود نتانیاهو در مصاحبه با تایم درباره کرانه باختری گفت: «این بخشی از سرزمین ماست. ما قصد داریم که در آن باقی بمانیم.»

نتانیاهو همچنین تأکید کرد که مخالف ایجاد دولت مستقل فلسطینی است و هر دولتی که در کرانه باختری حاکم است، باید دارای خودمختاری محدود بوده و رژیم صهیونیستی بر این منطقه تسلط امنیتی و نظامی داشته باشد.

این اظهارات در حالی بیان شده است که حتی کشورهای غربی و آمریکا نیز راهکار دو دولتی را تنها روش حل اختلافات و درگیری‌ها اعلام کردند.

کشورهای غربی در حالی بر خلاف جمهوری اسلامی ایران بر راهکار دو دولتی تأکید دارند که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علاوه حدود 40 هزار شهید در نوار غزه، صدها فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده است.

بسیاری از سران رژیم صهیونیستی نیز در اظهارات خود ضمن رد راهکار دو دولتی خواستار نابودی کامل فلسطین شده‌اند.

کد خبر 873170
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha