شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
۰ نفر

کشتی‌گیر کشورمان با شکست مقابل گنو پتریاشویلی از گرجستان، به مدال نقره در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بسنده کرد.

زارع

به گزارش همشهری آنلاین،  امیرحسین زارع که روز گذشته با شکست آیال لازاریف قرقیزستانی، دسی از کانادا و طاها آکگول از ترکیه به فینال سنگین‌وزن راه پیدا کرده بود، در فینال این رقابت‌ها بار دیگر مقابل گنو پتریاشویلی گرجستانی قرار گرفت.

دو کشتی‌گیر فینال سال گذشته مسابقات جهانی را هم برابر هم برگزار کرده بودند که آن کشتی را زارع با امتیاز عالی پشت سر گذاشت.

درحالیکه پیش از این مبارزه طاها آکگول بعد از کسب نشان برنز المپیک،‌ از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد،‌ زارع اولین امتیاز کشتی را با هل دادن حریف از تشک به دست آورد، اما در ادامه و به دنبال حمله زارع،‌ این پتریاشویلی بود که توانست از زارع امتیاز بگیرد و کشتی به این شکل از دست زارع خارج شد و با خاک شدن مقابل حریف، نتیجه ۱۲ بر یک به سود گنو شد.

ابتدا رأی به پایان کشتی داده شد اما درخواست چلنج نتیجه را ۱۰ بر یک  کرد تا کشتی ادامه پیدا کند.

زارع توانست دو امتیاز دیگر بگیرد اما کشتی‌گیر گرجستانی درخواست استراحت پزشکی داد تا نفس بگیرد. پتریاشویلی مشخصا بریده بود و بار دیگر خاک شد تا اختلاف به ۵ برسد. زارع توانست نتیجه را ۱۰ بر ۹ کند اما چند ثانیه کم آورد تا طلای المپیک به پتریاشویلی برسد.

دو کشتی‌گیر قبلا در لیگ برتر کشتی آزاد ایران، سابقه کشتی با رد و بدل شدن امتیازات بالا را داشتند.

پیش از این حسن یزدانی کشتی ایران را شب گذشته صاحب نشان نقره وزن ۸۶ کیلوگرم کرد و امشب نیز رحمان عموزاد توانست به فینال ۶۵ کیلوگرم صعود کند.

ایران همچنین فردا امیرعلی آذرپیرا را در دیدارهای رپه شارژ خواهد داشت.

کاروان ایران تاکنون ۲ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز کسب کرده است.

کد خبر 873248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رزمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    زارع باز هم در زمان بیرون راندن حریف از تشک رو دست خورد و امتیاز مفت داد . آذر پیرا هم می توانست با ترفند مصدومیت دروغین نفس تازه کند و کشتی را ببرد .
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ناجوانمردانه ترین مسابقه با اختلاف این کشتی بود. آقای زارع تو برای ما طلایی هستی و خواهی ماند.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    واقعا برای جامعه داوری متاسفم شدم. داور علنا بازی رو درآورد برای رقیبش و قاضی تشک و بقیه هم نظاره گر این افتضاح بودند و دم نیاوردند. آدم دیگه چی باید بگه ؟ این کشتی اصلا جوانمردانه نبود
  • ایران IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    قهرمانی به چه قیمتی؟!! همه دیدند که برنده واقعی چه کسی بود
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    #قهرمان
  • سعید IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    نقره ای نشد، نقره ایش کردند. با حقه بازی و دغل بازی موندم چرا مربیان اعتراض نکردند بابا یه دستی یه صدایی اخمی چیزی تا حساب دستشون می‌اومد
  • پژمان IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    داور آدربایجانی داور نبود نا داور به تمام معنا بود، مشخصه گرجیها با آذربایجانیها ساخت وپاخت کرده نمونش بعد‌از اتمام کشتی گنو نامرد مثل اینکه داره دای جانش را می بوسه داور را عدق در بوس وماچ باران کرد