اعضای یک باند مخوف که در پوشش نیروهای یگان امداد نیروی انتظامی از شهروندان زورگیری می‌کردند، توسط افسران دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی دستگیر شدند.

ماشین پلیس - خودرو پلیس - خودروی پلیس - قتل - صحنه جرم

به گزارش همشهری آنلاین، سرتیپ دوم احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: از حدود یک ماه قبل پرونده‌هایی در پلیس آگاهی زیر ذره‌بین تحقیقات قرارگرفت که محتویات آن از زورگیری در پوشش نیروهای انتظامی حکایت داشت.

وی افزود: با توجه به این که چنین جرایمی موجب خدشه به اعتماد مردم می‌شود، ماجرا اهمیت ویژه‌ای یافت و با تاکید سرتیپ محمدکاظم تقوی(سکاندار امنیت سرزمین خورشید) رسیدگی تخصصی به پرونده ماموران قلابی به گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی سپرده شد تا به طور شبانه روزی برای شناسایی و دستگیری تبهکاران مذکور اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی‌های تخصصی نشان داد که ۲ جوان موتورسوار در حالی که تجهیزات و لباس‌های یگان امداد را به تن دارند، موتورسواران را به بهانه‌های واهی متوقف می‌کنند و موتورسیکلت آنان را به سرقت می‌برند، سپس از طعمه خود می‌خواهند روز بعد به کلانتری محل مراجعه کنند.

وی افزود: اهمیت این ماجرا تا آن جا رسید که با دستور دادستان مرکز خراسان رضوی،پرونده مذکور به شعبه ۲۱۲ دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد و با دستورات قاطع قاضی حسین امام‌وردی،رصدهای اطلاعاتی پلیس ادامه یافت.

سردار نگهبان با اشاره به زورگیری یک دستگاه موتورسیکلت گران‎قیمت (بنلی) توسط اعضای این باند خاطرنشان کرد: پس از مدتی کنکاش‌های تخصصی بالاخره سرنخ‌هایی از موتورسیکلت سرقتی بنلی به دست آمد که از تردد آن با پلاک جعلی در سطح شهر حکایت داشت. بنابراین عملیات با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (جانشین پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای گشت نامحسوس به گشت زنی در محیط‌های جغرافیایی پرداختند که خط سیر تبهکاران مخوف بود.

فرمانده حافظان امنیت تصریح کرد: طولی نکشید که موتورسیکلت سرقتی در بزرگراه شهید بابانظر شناسایی شد و گروهی از افسران عملیاتی به سرپرستی سرهنگ تاج بخش(رئیس اداره مبارزه با جرایم خشن) به تعقیب موتورسیکلت بنلی پرداختند. راکب ۳۷ ساله که متوجه پلیس شده بود، به سوی پمپ گاز گریخت و تلاش کرد از چنگ نیروهای انتظامی فرارکند اما کارآگاهان بی درنگ مسیرهای فرار را بستند و او را زمینگیر کردند.

وی ادامه دا: با انتقال این متهم به مقر انتظامی مشخص شد که او مالخر باند مخوف ماموران قلابی است که علاوه بر موتورسیکلت بنلی، موتورسیکلت‌های دیگری را نیز خریداری کرده و به شهرهای مرزی کشور انتقال داده است.

وی گفت: دامنه تحقیقات از این متهم با بهره‌گیری از تجربیات و دستورات ویژه قاضی امام وردی، به شهرک شهید رجایی کشید چراکه وی اعتراف کرد موتورسیکلت را از پسرخاله‌هایش خریده است که بررسی‌ها نشان داد اعضای این باند در مناطق مهرآباد و مهدی‌آباد مخفی شده‌اند.

سرتیپ دوم احمد نگهبان با اشاره به دستگیری ۲ عضو باند مخوف زورگیری در پوشش ماموران یگان امداد افزود: در بازرسی از مخفیگاه اعضای باند که ۳۲ و ۳۵ ساله هستند، تعداد زیادی تجهیزات پلیس، لباس‌های فرم، اسلحه قلابی شبیه سلاح‌های واقعی با جلد، به همراه چندین پلاک موتورسیکلت و خودرو در حالی کشف شد که زوایای جدیدی از این پرونده زورگیری مقابل کارآگاهان گشوده شد.

وی اضافه کرد: با کشف یکی دیگر از موتورسیکلت‌های سرقتی در مخفیگاه سارقان، دامنه عملیات به شهرهای مرزی رسید و پس از اعتراف متهمان، ۶ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در تربت‌جام و نقاط مختلف مشهد شناسایی و با دستور مقام قضایی تحویل مالباختگان شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین به استفاده متهمان از روکش‌های پارچه‌ای با عناوین شرکت‌های نگهبانی تحت نظر پلیس پیشگیری نیز اشاره کرد و گفت: آنان این روکش را روی موتورسیکلت می‌انداختند تا طعمه‌های خود را دچار تردید کنند و در ادامه اگر طعمه‌ای در برابر آنان برای ارائه کارت شناسایی و یا اطمینان از این که مامور هستند، مقاومت می‌کرد، به زور متوسل می‌شدند و با نشان دادن سلاح قلابی موتورسیکلت را از چنگ وی خارج می‌کردند.

سردار نگهبان همچنین با اشاره به اعترافات ۲ مامور قلابی که با یکدیگر برادر هستند، خاطرنشان کرد: برادر بزرگ‌تر که مجید نام دارد، در بازجویی‌ها مدعی شد فریب علی برادر کوچک‌ترش را خورده و به زورگیری از شهروندان با جعل عنوان مامور روی آورده است که بررسی‌های بیشتر در این باره با هدایت‌های قاضی شعبه ۲۱۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همچنان ادامه دارد.

کد خبر 873293
منبع: خراسان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha