یک کارشناس اقتصادی می گوید: سوابق و کارنامه افراد پیشنهادشده خیلی مشخص نیست، اما اصل فعالیت این افراد باید براساس مبانی علمی باشد و این موضوعی است که دست‌کم 6‌ماه بعد باید درباره آن قضاوت کرد.

وزرا

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پازوکی، اقتصاددان درباره وزرای پیشنهادی اقتصادی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس به همشهری آنلاین گفت: سوابق و کارنامه افراد پیشنهادشده خیلی مشخص نیست، اما اصل فعالیت این افراد باید براساس مبانی علمی باشد و این موضوعی است که دست‌کم 6‌ماه بعد باید درباره آن قضاوت کرد.

او افزود: ملاک من برای قضاوت درباره این افراد کارایی آنهاست و این کارایی هم با مبانی علمی سنجیده می‌شود. من نه اصلاح‌طلبم و نه اصول‌گرا، ولی به برخورد کارشناسی و علمی به مسائل اعتقاد دارم. بنابراین برای اینکه عملکرد این افراد را بسنجم به اصول عملی تکیه می‌کنم و معتقدم که 6‌ماه بعد می‌توان در این‌ باره صحبت کرد.

بیشتر بخوانید

جزئیات مهم از کابینه پیشنهادی پزشکیان؛ جوانترین و پیرترین وزیر | از دولت روحانی و رئیسی چند نفر معرفی شدند؟ | چهره هایی که برای بار اول وزیر می‌شوند

آخرین جزئیات از وضعیت وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان | جلسات رای اعتماد ۳شیفت برگزار می‌شود

پازوکی ادامه داد: کل کابینه باید در وهله اول وضعیت موجود کشور را بررسی و اعلام کنند که قرار است مطابق با برنامه‌هایشان و همین‌طور برنامه هفتم توسعه به کجا برسند و چه کارهایی انجام دهند. طبیعتا 6‌ماه بعد براساس این برنامه‌ها اگر خوب کار کنند، ما تحسینشان می‌کنیم و اگر برخلاف اهداف توسعه‌ای عمل کنند، نقدشان خواهیم کرد، چراکه منافع ملی کشور خط قرمز اصلی ماست.

این اقتصاددان تأکید کرد: یکی از نکات مهم در این ‌باره این است که رئیس‌جمهور باید برنامه وزرای پیشنهادی را علاوه بر اینکه به مجلس ارائه می‌دهد برای افکار عمومی هم منتشر کند تا ما بتوانیم بعداز 6‌ماه عملکرد وزرا را براساس برنامه‌های ارائه‌شده مورد نقد قرار بدهیم و حتی از آنها بازخواست کنیم.

کد خبر 873562
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha