سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴پاریس نه‌تنها نمایشی از مهارت‌های ورزشی، بلکه گواهی بر قدرت دگرگون‌کننده فناوری بود. پاریس استانداردهای جدیدی را با مجموعه‌ای از نوآوری‌های فناورانه در این دوره از رقابت‌های المپیک تابستانی به رخ کشید که تجربه ورزشکاران و تماشاگران را از هر دوره دیگری متمایز کرد.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین: برخی از فناوری‌های پیشگامی که در المپیک ۲۰۲۴پاریس استفاده شدند را در این مطلب بررسی می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها در خط مقدم المپیک ۲۰۲۴پاریس قرار داشتند. سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل عملکرد ورزشکاران در زمان واقعی استفاده شدند و نکات طلایی را در اختیار مربیان قرار می‌دادند که باعث می‌شد از باخت‌ها و بردهای آنها نتایج بهتری بگیرند.

این سیستم‌ها حجم وسیعی از داده‌ها، از بیومکانیک گرفته تا ضربان قلب را جمع‌آوری و آنها را سریع پردازش می‌کردند تا بازخورد عملی ارائه دهند. این فناوری نه‌تنها به ورزشکاران در بهبود عملکردشان کمک می کند، بلکه به پیش‌بینی نتایج نیز کمک و بازی‌ها را برای طرفداران هیجان انگیزتر می‌کند.

انقلاب در کشف استعداد

هوش مصنوعی انقلابی در کشف استعداد ایجاد کرده است. شرکت اینتل با همکاری کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته ملی المپیک سنگال، یک پلتفرم هوش مصنوعی با هدف شناسایی ورزشکاران با استعداد در مناطق دورافتاده را توسعه داد.

این ابزار هوش مصنوعی از بینایی کامپیوتری برای تجزیه و تحلیل ویدئو از هر دستگاه مجهز به دوربین استفاده می‌کند و به استعدادیاب‌ها اجازه می‌دهد ورزشکاران را بدون نیاز به تجهیزات گرانقیمت ارزیابی کنند.

افزایش تعامل در زمان واقعی با اتصال ۵G

پاریس شبکه ۵G را در تمام سالن‌های المپیک راه‌اندازی و ارتباط بی‌نقص و آنی را تضمین کرد. این شبکه پرسرعت از بسیاری از برنامه‌ها، از پخش زنده تا تجربیات واقعیت افزوده پشتیبانی می کند. تماشاگران، چه در محل و چه از راه دور، می‌توانند از تجربه‌های همه جانبه از طریق عینک‌ها و اپلیکیشن‌های AR لذت ببرند و آنها را بیش از هر زمان دیگری به آنچه در واقعیت در حال برگزاری بود نزدیک کند. شبکه ۵G همچنین از اشتراک‌گذاری بی‌درنگ داده‌ها بین مقامات، پخش‌کننده‌ها و خدمات اضطراری پشتیبانی و رویداد روان و ایمنی را تضمین می کند.

حمایت سامسونگ

سامسونگ، شریک رسمی ارتباطات بی‌سیم و تجهیزات محاسباتی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک که در مراسم افتتاحیه در رودخانه سن، قایق‌های هر کشور را به گوشی‌های هوشمند Galaxy S۲۴Ultra مجهز کرد. این کار امکان اشتراک‌گذاری بی‌درنگ فیلم روی برد را از طریق شبکه ۵G فراهم کرد.

علاوه بر این، نزدیک به ۱۷هزار ورزشکار و اعضای خانواده المپیک سامسونگ گلکسی زد فلیپ دریافت کردند. این تلفن سفارشی که دارای هوش مصنوعی گلکسی است، با ۱۰۰گیگابایت داده ۵G، دسترسی نامحدود به حمل‌ونقل عمومی و برنامه‌های انحصاری المپیک برای بهبود تجربه بازی‌ها و اتصال آنها در پاریس از پیش بارگذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

المپیک سبز

پاریس ۲۰۲۴ استانداردهای جدیدی را در زمینه پایداری در محیط‌زیست با استفاده از فناوری برای کاهش ردپای کربن خود تعیین می‌کند. این نخستین شهری است که بدون تهویه مطبوع در اتاق ورزشکاران، میزبان بازی‌های المپیک است که نشان‌دهنده تعهد آن به ارائه سبزترین بازی‌های تاریخ است.

شبکه‌های هوشمند و سیستم‌های مدیریت انرژی برای بهینه‌سازی مصرف برق در سراسر دهکده المپیک استفاده شدند. بسیاری از استادیوم‌ها دارای پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های جمع‌آوری آب باران بودند که تضمین می‌کرد بخش بزرگی از انرژی و آب از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود. علاوه بر این، وسایل نقلیه الکتریکی و خودران به‌طور گسترده برای حمل‌ونقل، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و برجسته کردن آینده حرکت شهری استفاده می‌شوند.

کد خبر 873825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha