سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق در نهایت ناچار شد برق را قطع کند،گفت: نهایتا پس از اندیشیدن تمهیدات مختلف، به این نتیجه رسیدند که برق باید قطع شود.در زمان قطعی برق، باید زمان‌بندی به مناطق اعلام شود؛ چراکه منازل مسکونی پمپ آب دارند و آب برخی واحدها نیز قطع می‌شود.

تاریکی معبر

همشهری آنلاین- حبیب کاشانی روز سه شنبه در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت جنایات غزه گفت: امیدواریم بی تفاوتی بر ما حاکم نشود و بتوانیم همواره دست دعا برای مردم غزه برداریم.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه المپیک به پایان رسید و پارالمپیک در حال آغاز است، تصریح کرد: تمام تلاش ورزشکاران در طول چهار سال برای موفقیت در المپیک است. ما پیش از مسابقات با ورزشکاران دیدار داشتیم و به آنها گفتیم همه شما برای ما حاج قاسم هستید. جاج قاسم ماه ها از خانواده و کشور دور شدند تا اقتدار به ارمغان بیاورند.

کاشانی با اشاره به کسب ۱۲ مدال رنگارنگ به دست آمده توسط ورزشکاران گفت: هر مسئولی در کشور باید بداند که تجهیز وسایل ورزشی را در دستور کار قرار دهد. ورزشکاران در طول این سالها از تحصیل خود بازماندند و یا در مسائل رفاهی با مشکل روبه رو بودند. خواهش ما این است تمام کسانی که می توانند کمک کنند تا افتخارآفرینان در المپیک را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: کسانی که نتوانستند بعد از این میزان تلاش مدال طلا بگیرند، ماه ها کابوس خواهند دید که چرا نتوانستند مدال طلا به دست بیاورند. امروز وظیفه ماست که این ورزشکاران را مورد توجه قرار دهیم.

کاشانی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق در نهایت ناچار شد برق را قطع کند، گفت: نهایتا پس از اندیشیدن تمهیدات مختلف، به این نتیجه رسیدند که برق باید قطع شود. در زمان قطعی برق، باید زمان بندی به مناطق اعلام شود؛ چراکه منازل مسکونی پمپ آب دارند و آب برخی واحدها نیز قطع می شود.

خریداران تاکسی برقی باید ماهیانه ۱۷ میلیون قسط پرداخت کنند

شادی مالکی در این نشست با اشاره به قیمت بالای تاکسی‌های برقی گفت: قرار بود نیمی از مبلغ تاکسی‌ها توسط دولت وقت پرداخت شود که متاسفانه با شهادت آیت الله رئیسی، این موضوع متوقف شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت ادامه داد: در گزارش حسابرسی وضعیت مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد که بر اساس گزارشات از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ در جدول بهای خدمات مالیات در نظر گرفته شده است. تمامی خدمات حمل و نقل عمومی معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند و قاعدتاً هرآنچه خدماتی که در سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان خدمات حمل و نقل ارائه می‌شود نباید مشمول مالیات باشد.

مالکی افزود: بحث ۲ درصد از قراردادهای سرویس مدارس سال ۹۲ سازمان مجاز شناخته شده که این دو درصد را دریافت کند و بر اساس رای سال ۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری برابر یکی از شرکت‌های شهرداری این دو درصد ابطال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بیان کرد: تمامی خدمات سرویس مدارس شهرداری به سازمان تاکسیرانی محول شد و راهبری آن نیازمند بازنگری در رأی نهایی است چراکه برای سازمان هزینه دارد و ردیف بودجه آن پیش بینی نشده است لذا موضوع توسط سازمام پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به پنجاه میلیارد ریال پوشش مالیاتی برای سازمان در سال جاری، گفت: تمام هزینه‌ها و درآمدها در سامانه ثبت می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مالکی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی وظایف بسیار گسترده و پیچیده‌ای دارد و به‌رغم اینکه تأمین وسایل حمل و نقل عمومی وظیفه شهرداری است، شهرداری چندین سال است که از این چرخه خارج شده و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی باعث شده تعداد زیادی از تاکسی‌های شهرداری به‌رغم دریافت یارانه دولتی چون طرح ترافیک، سهمیه سوخت و بیمه تکمیلی در شرکتهای اینترنتی فعالیت می‌کنند و امکان کنترل و نظارت کافی نیز در سازمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۶۴ هزار کارنامه فعال در سیماتاکسی مشاهده می شود، تصریح کرد: نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ هزار تاکسی نیز در شرکتهای اینترنتی فعالیت می کنند اما به هرشکل بیش از نیمی از تاکسی‌ها فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.

معاون شهردار تهران با اشاره به تخصیص دو هزار میلیارد تومان بودجه به سازمان، یادآور شد: به سه برابر این بودجه برای سازمان نیاز است. اگر این رقم به صورت نقد هم تأمین شود نیمی از ناوگان را هم نمی‌توانیم تأمین کنیم. امسال بنابر پیگیری‌های صورت گرفته و دغدغه مندی موجود برای افزایش تنوع تاکسی‌ها، سه خودروی تاکسی بنزینی و دوگانه سوز به رانندگان پیشنهاد شد که از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و رانندگان امکان نوسازی را خواهند داشت. امسال جز سورن دوگانه سوز، دو خودروی دیگر را به رانندگان معرفی می‌کنیم و برای یکی از خودروها ثبت نام نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید شامل این خودروها نیز به صورت پنج ساله با اقساط ۸ درصدی می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام دولت نیمی از هزینه خودرو را باید دولت پرداخت کند. اگر آلودگی هوا مشکل جدی در شهرهاست و یکی از دلایل تأمین تاکسی‌های برقی، آلودگی هوا و دلیل دیگر عدم تأمین تاکسی‌ها توسط شرکت‌های داخلی است و با تمام پیگیری های انجام شده و توجه به تلاش واحدهای تولیدی داخلی، تنها سه هزار دستگاه می تواند در اختیار شهرداری قرار بگیرد و حتماً باید از ظرفیت واردات استفاده شود.

مالکی خاطرنشان کرد: حداقل باید بخشی از تأمین هزینه تاکسی‌ها توسط دولت انجام شود و تقاضای من به عنوان یک شهروند در تهران این است که دولت جدید حتماً حمایت لازم را داشته باشد. در حال حاضر برای خودروهای کرمان موتور، هر راننده باید ماهانه ۱۷ میلیون تومان قسط بپردازد و کدام راننده این توان را دارد؟ ما موضوع ضمانت و تسهیلات صندوق کارآفرینی را برطرف کردیم و راننده تاکسی با ۲۰۰ میلیون تومان می‌تواند تاکسی را خریداری کند اما اگر دولت سهم خود را نپردازد تأمین این تاکسی ها قابل تحقق نیست.

گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۲ تصویب شد

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۲ ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند مدیرعامل سازمان تاکسیرانی برای پیگیری دلسوزانه امور، اظهار کرد: در تمامی موارد، تکالیف ارتباط مستقیمی با سازمان ندارد و به سیاست گذاری های شهرداری مرتبط است.

وی افزود: هیات عامل سه سال است به اتمام رسیده و لایحه اول و دوم در این خصوص در سالهای قبل ارائه شد و نتیجه این شد که سازمان نمی تواند تصمیمی بگیرد که مبتنی بر هیات عامل باشد. گرچه طبق قانون اگر هیات مدیره جابجا نشدند هیات سابق می تواند فعالیت کند اما عده ای از اعضا در حال حاضر در سازمان فعالیتی ندارند اما با دلسوزی در جلسات شرکت می کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در سال قبل بودجه نوسازی ون‌ها و تأمین آنها به میزان هزار میلیارد تومان به جای سازمان تاکسیرانی به سازمان اتوبوسرانی اختصاص یافت و کاری انجام نشد، تصریح کرد: در تهران ۸۰ هزار تاکسی وجود دارد که ۵۰ تا ۶۰ هزار تاکسی به فرسودگی رسیده اند. امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی ها در نظر گرفته شد. زیبنده مردم نیست که سوار تاکسی های فرسوده، اسقاطی و پرخطر شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اقداماتی در شهرداری در حال انجام است که تاکسیرانان از آن استقبال نکردند و شهرداری اصرار دارد که ۲۵ هزار تاکسی وارد کند و ۲۵ هزار تاکسی نیز از شرکت ها تحویل بگیرند. ما ۳۰ هزار تاکسی فرسوده داریم اما تنها ۱۰۰ راننده حاضر شدند این تاکسی ها را تحویل بگیرند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ما در چرخه معیوبی هستیم و در طول این سه سال متوسط دو هزار و ۵۰۰ تاکسی تأمین شده و از برنامه عقب هستیم، تصریح کرد: ما چند دهه است که سیستم فاینانس داریم و این برای ما قابل توجیه نیست که سازمان برای ثبت درآمدها باید سامانه ای طراحی کند.

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورا با اشاره به برگزاری جلسه با رانندگان تاکسی های برقی، خاطرنشان کرد: رانندگان از این تاکسی ها رضایت نداشتند و تمایل آنها به استفاده از خودروهای دوگانه سوز بود. از سویی دیگر از لحاظ جایگاه شارژ نیز با کمبود روبه رو هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهردار تهران قول داده بود که ۵۰ درصد هزینه تاکسی های برقی را دولت بپردازد که اقدامی انجام نشد و با این روند، فرسودگی تاکسی ها ادامه خواهد یافت.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه تا وقتی که وزارت نفت یارانه نپردازد راننده نمی تواند تاکسی یک میلیارد تومانی بخرد، گفت: تأمین هزینه تاکسی حتی با پرداخت حق دولت هم سخت است اما باید پرداخت این مبلغ سریعتر به نتیجه برسد و وزارت نفت این تصمیم منطقی جدید را بگیرد.

شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه این جلسه گفت: در گزارش حسابرسی وضعیت مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد که بر اساس گزارشات از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ در جدول بهای خدمات مالیات در نظر گرفته شده است. تمامی خدمات حمل و نقل عمومی معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند و قاعدتاً هر خدماتی که در سازمان ها و شرکت ها به عنوان خدمات حمل و نقل ارائه می شود نباید مشمول مالیات باشد.

وی افزود: بحث دو درصد از قراردادهای سرویس مدارس سال ۹۲ سازمان مجاز شناخته شده که این دو درصد را دریافت کند و بر اساس رای سال ۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری برابر یکی از شرکت های شهرداری این دو درصد ابطال می شود.

وی ادامه داد: تمامی خدمات سرویس مدارس شهرداری به سازمان تاکسیرانی محول شد و راهبری آن نیازمند بازنگری در رأی نهایی است چراکه برای سازمان هزینه دارد و ردیف بودجه آن پیش بینی نشده است لذا موضوع توسط سازمام پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به پنج میلیارد تومان پوشش مالیاتی برای سازمان در سال جاری، گفت: تمام هزینه ها و درآمدها در سامانه ثبت می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی وظایف بسیار گسترده و پیچیده ای دارد و علیرغم اینکه تأمین وسایل حمل و نقل عمومی وظیفه شهرداری است، شهرداری چندین سال است که از این چرخه خارج شده و فعالیت تاکسی های اینترنتی باعث شده تعداد زیادی از تاکسی های شهرداری علیرغم دریافت یارانه دولتی همچون طرح ترافیک، سهمیه سوخت و بیمه تکمیلی در شرکت های اینترنتی فعالیت کنند و امکان کنترل و نظارت کافی نیز در سازمان وجود ندارد.

مالکی با بیان اینکه ۶۴ هزار کارنامه فعال در سیماتاکسی مشاهده می شود، تصریح کرد: نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ هزار تاکسی نیز در شرکت های اینترنتی فعالیت می کنند اما به هرشکل بیش از نیمی از تاکسی ها فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.

وی با اشاره به تخصیص دو هزار میلیارد تومان بودجه به سازمان، گفت: به سه برابر این بودجه برای سازمان نیاز است. اگر این رقم به صورت نقد هم تأمین شود نیمی از ناوگان را هم نمی توانیم تأمین کنیم. امسال بنابر پیگیری های صورت گرفته و دغدغه مندی موجود برای افزایش تنوع تاکسی ها، سه خودروی تاکسی بنزینی و دوگانه سوز به رانندگان پیشنهاد شد که از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و رانندگان امکان نوسازی را خواهند داشت. امسال جز سورن دوگانه سوز دو خودروی دیگر را به رانندگان معرفی می کنیم و برای یکی از خودروها ثبت نام نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید شامل این خودروها نیز به صورت پنج ساله با اقساط ۸ درصدی می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام دولت نیمی از هزینه خودرو را باید دولت پرداخت کند. اگر آلودگی هوا مشکل جدی در شهرهاست و یکی از دلایل تأمین تاکسی های برقی، آلودگی هوا و دلیل دیگر عدم تأمین تاکسی ها توسط شرکت های داخلی است و با تمام پیگیری های انجام شده و توجه به تلاش واحدهای تولیدی داخلی، تنها سه هزار دستگاه می تواند در اختیار شهرداری قرار بگیرد و حتماً باید از ظرفیت واردات استفاده شود.

وی ادامه داد: حداقل باید بخشی از تأمین هزینه تاکسی ها توسط دولت انجام شود و تقاضای من به عنوان یک شهروند در تهران این است که دولت جدید حتماً حمایت لازم را داشته باشد. در حال حاضر برای خودروهای کرمان موتور، هر راننده باید ماهانه ۱۷ میلیون تومان قسط بپردازد. کدام راننده این توان را دارد؟ ما موضوع ضمانت و تسهیلات صندوق کارآفرینی را برطرف کردیم و راننده تاکسی با ۲۰۰ میلیون تومان می تواند تاکسی را خریداری کند اما اگر دولت سهم خود را نپردازد تأمین این تاکسی ها قابل تحقق نیست.

گزارش حسابرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

کد خبر 873964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha