پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه واشنتگن اظهارات تهران را درباره انتقام از اسرائیل جدی می گیرد، و گفت که در مورد زمان حمله ایران به اسرائیل ، نمی توانیم حدس بزنیم.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون

به گزارش همشهری آنلاین پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: «قرار نیست در مورد تاریخ و زمانی که ایران حمله ای را انجام دهد یا یکی از نیروهای نیابتی آنها حمله ای را انجام دهد، حدس و گمان یا فرضیه سازی شود. اظهارات عمومی ایرانی ها بسیار واضح بوده است، بنابراین ما باید آنها را جدی بگیریم. اما تمرکز ما بر جلوگیری از تشدید تنش ها، تلاش برای آتش بس و آزادی گروگان‌ها است.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت:« ایالات متحده آمریکا همچنان به شدت بر تنش زدایی در منطقه متمرکز است و در عین حال بر تامین آتش بس به عنوان بخشی از توافق آزادی گروگان ها و پایان دادن به جنگ در غزه متمرکز است. ما این قابلیت‌های اضافی را در منطقه قرار داده‌ایم تا از نیروهای خود محافظت کنیم و همچنین از اسرائیل نیز دفاع کنیم.»

رایدر مدعی شد: «ما می خواهیم مانع از یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر، جنگ منطقه‌ای و خاورمیانه بسیار پرتنش درحالی که ایران تهدید به تلافی با استفاده از نیروی بالقوه قوی کرده است، شویم. ما در تعهد خود برای کمک به دفاع از اسرائیل بسیار صریح بوده‌ایم.»

او در پاسخ به سوالی درباره زیردریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه و نقش آن گفت: «می دانید، این یک زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده با نیروی هسته ای است و قابلیت های بیشتری را به فرماندهان آمریکایی در منطقه ارائه می دهد، نه تنها از دفاع از اسرائیل حمایت می کند، بلکه از نیروهای ما نیز محافظت می کند و پیام در اینجا جلوگیری از تهاجم احتمالی است.»

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: حرکت زیردریایی‌ها امر جدیدی نیست. اما باز هم، مهم است که به این موضوع در چارچوب موقعیت گسترده‌تر نیروهای نظامی آمریکا در منطقه نگاه کنیم، یعنی کمک به محافظت از نیروهایمان، دفاع از اسرائیل، و بازدارندگی از تجاوز و جلوگیری از تشدید اوضاع.

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: «ارتش آمریکا قدرتمندترین ارتش جهان است. اما هدف در اینجا جلوگیری از تشدید اوضاع و اطمینان از دفاع از اسرائیل در صورت نیاز است.»

کد خبر 874228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زند IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    8 4
    بسم الله الرحمن الرحیم امام علی(ع): ما نمیباریم ،ولی اگر بیاریم سیل جاری میکنیم.
  • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    8 4
    جالب است واقع شیطان بزرگ آمریکای خونخوار است پس از شهادت هنیه در اخبار میگویند اظهار نظر به ترور ایشان نمیکنیم حالا زیر دریایی به رخ ما میکشند واقعا حماقت محض است جنایت اسراییل را از آمریکا جدا کنیم آمریکا مولد ظلم و سرقت و غارت در جهان است انشاالله بزودی در داخل آمریکا موجی راه میافتد که یکدیگر را نابود خواهند کرد اینها به خودشون هم رحم نمیکنند پس مرگ بر آمریکا شعار نیست یک مکتب انسانی است که بدانند جنایتها از کدام نقطه دنیا پشتیبانی میشه مذاکره با آمریکا برای مرغ پخته هم خنده دار است ظلم و خونخواری و مذاکره???!!! نه عزیزان اگر همین حالا هم مغزهای دزدیده شده توسط آمریکا را از آمریکا بیرون بیارن میبینید که هیچی نیستند