یک زائر تهرانی برای سومین سال با دوچرخه راهی زیارت اربعین می شود. او امروز، چهارشنبه ۲۴ مردادماه سفر خود را آغاز می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا لیاقت زائری است که در ایام منتهی به اربعین با دوچرخه خود را از تهران به کربلا می‌رساند. او فاصله ۱۰۳۹ کیلومتری تهران تا کربلا را حدود ۱۰ روز رکاب می‌زند. البته امسال با توجه به گرمی هوا می‌گوید شاید این بازه زمانی طولانی‌تر شود. لیاقت امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه سفر خود را آغاز می‌کند.

لیاقت با بیان اینکه این سفر با حمایت همسرم که خواهر شهید علیرضا بختیاری رقم می‌خورد اظهار کرد: دو سال پیش، بعد از دو سال ترک سیگار تصمیم گرفتم با دوچرخه به زیارت امام حسین(ع) برویم. این سفر را به عنوان یک هدیه و جایزه برای خودم در نظرگرفته بودم تا اگر توانستم سیگار را ترک کنم، به این شیوه به کربلا سفر کنم.

ببینید | دوچرخه سواری از تهران تا کربلا | صحبت های مردی که تا کربلا رکاب می زند

وی با اشاره به اینکه برای این سفر از تهران ۷ روز در راه است که به مرز برسد گفت: روزی ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر رکاب می‌زنم که بالغ بر ۱۲-۱۰ ساعت می‌شد. از نماز صبح شروع به حرکت می‌کردم و تا حوالی نماز مغرب و زمانی که به یک آبادی برسم، رکاب زدن را ادامه می‌دهم. البته امسال هوا گرم است و شاید در برخی از ساعات روز نتوانم طی مسیر کنم و شب‌ها حرکت کنم.

لیاقت با بیان اینکه سال‌گذشته که خبر حرکت من با دوچرخه منتشر شد، خیلی مورد توجه قرار گرفتم و شهرها و خیابان‌ها مردم وقتی مرا می‌دیدند، استقبال می‌کردند، تصریح کرد: جلو و عقب دوچرخه درج کردم که تهران تا کربلا و لباسم هم منقش به پرچم ایران است، به این صورت وقتی در کشور عراق هم هستم، بسیاری با من ارتباط می‌گیرند.

وی افزود: در طول این مسیر شب‌ها در ساوه، همدان، کرمانشاه و ایلام استراحت می‌کنم تا به مرز برسم و سپس وارد عراق می‌شوم. در عراق هم با دوچرخه‌سواری راهی نجف می‌شوم. بعد از مدتی حضور در این شهر و زیارت امیرالمومنین(ع) سپس وارد مشایه می‌شوم و تا شهر کربلا با دوچرخه می‌روم.

دوچرخه سواری که از تهران تا کربلا رکاب می‌زند

لیاقت تصریح کرد: امسال گروه مستندسازی از ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان و پذیرایی کمیته ملی اربعین را برعهده دارد مستندی از این حرکت فرهنگی من با دوچرخه را خواهد ساخت.

تصاویری از سفر این زائر با دوچرخه که مربوط به سال های قبل است ببینید.

کد خبر 874261
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha