فرید امیری، برادر وحید امیری که امسال با خیبر به لیگ برتر رسیده، از تجربه بازی‌اش در لیگ برتر و گل‌زدن به استقلال فرهاد مجیدی می‌گوید.

فرید امیری

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

وحید امیری چهره شناخته‌شده‌ای برای فوتبالی‌ها به‌حساب می‌آید اما شاید کمتر کسی نام فرید امیری را شنیده باشد؛ ستاره‌ای که امسال با خیبر به لیگ برتر رسیده و قرار است مقابل برادرش در سطح اول فوتبال ایران بازی کند. برادر وحیدی امیری با ۲۸‌سال سن برای خیبر توپ می‌زند و سابقه بازی در تیم‌های شمس‌آذر، استقلال‌ خوزستان، سپیدرود رشت، گل ریحان البرز و فولاد نوین را در کارنامه دارد. فرید امیری حالا در گفت‌وگو با همشهری ورزشی بیشتر از خودش می‌گوید و توضیحاتی درخصوص آخرین وضعیت خیبر می‌دهد.

*از ماجراجویی فصل گذشته خیبر شروع کنیم.

ما هفته‌های اول ۳باخت داشتیم و بعد از آن حرف‌های ناامیدکننده شروع شد؛ اینکه خیبر مثل همیشه حرفی برای گفتن ندارد و فقط پول خرج کرده اما مدیریت باشگاه و سرمربی تیم و در کنار آنها، بازیکن بزرگی مثل مهدی کیانی به‌عنوان کاپیتان تیم، آرامشی را که خیبر نیاز داشت، در تیم حاکم کردند. برخی از بازیکنان تیم ما برای اولین‌بار کنار هم بازی می‌کردند ولی کم‌کم در تیم جا افتادند و با حمایت هواداران توانستیم به هدفی که می‌خواستیم برسیم. ماراتن لیگ دسته یک خیلی سخت است و صعود ما هم سخت بود.

*مردم خرم‌آباد هم که بعد از سال‌ها به آرزویشان رسیدند. واکنش آنها چه بود؟

هواداران با خیبر قهر کرده بودند اما با نزدیک‌شدن به هفته‌های پایانی کم‌کم با تیم شهرشان آشتی کردند و به ورزشگاه آمدند. ما آرزوی دیرینه شهر خرم‌آباد و لرتبارها را برآورده کردیم و همانطور که همه دیدند، مردم در خیابان‌ها جشن گرفتند. الان هم زندگی مردم خرم‌آباد خیبر شده. در شهر هر وقت جایی می‌رویم و از استقلال و پرسپولیس صحبت می‌شود، سریع واکنش نشان می‌دهند و می‌گویند شهر ما تیم دارد و از حالا تیم اول ما خیبر است و بعد تیم‌های دیگر.

*پس حتما تقابل خیبر با استقلال و پرسپولیس با استقبال ویژه‌ای همراه می‌شود.

من فکر می‌کنم چون سال اول حضور خیبر در لیگ برتر است، از بازی‌های این تیم حتی در تهران هم استقبال زیادی شود.

*گفتی برخی‌ بازیکن‌ها برای اولین‌بار در خیبر بازی می‌کردند. خود شما از کی به این تیم آمده‌ای؟

به‌جز ۳-۴بازیکن، بقیه بازیکنان جدید بودند و فصل پیش به تیم اضافه شدند. من خودم از استقلال‌خوزستان به خیبر آمدم. اما سال۱۳۹۵و زمان مربیگری علی نیکبخت در این تیم بازی می‌کردم و بعد از چند سال دوباره به شهرم برگشتم.

*پس سابقه بازی در لیگ برتر هم داری؟

سال ۱۳۹۷و ۱۳۹۸با استقلال‌خوزستان در لیگ برتر بودم و در ورزشگاه آزادی به استقلال مجیدی گل زدم.

*چرا زودتر در لیگ برتر دیده نشدی؟

شغل اصلی من دبیری است و یک‌سال بازی می‌کردم، ۲سال بازی نمی‌کردم.

*فرید امیری برای این فصل چه هدفی دارد؟

می‌خواهم در ۲۸سالگی یک وحید امیری دیگر به فوتبال ایران معرفی کنم. امیدوارم بتوانیم تیم خیبر را که تنها امید شهرمان است، در لیگ برتر حفظ کنیم و به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

*بازی خیبر و پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

یکی از آرزوهایم این بود که کنار وحید بازی کنم ولی حالا قرار است مقابل هم بازی کنیم و این هم برای من بسیار لذتبخش است.

*وحید به تو پیشنهاد نداد برای پرسپولیس بازی کنی؟

همانطور که گفتم من یک مدت طولانی از فوتبال دور بودم و وحید در آن دوره مدام به من می‌گفت که دوست دارد دوباره برگردم و بازی کنم ولی خدا شاهد است که تا الان یک‌بار هم پیشنهاد بازی در پرسپولیس را به من نداده است. با این حال او به من می‌گوید با پیشرفت در فوتبال به هر کجا که می‌خواهی می‌رسی و این چیزی نیست که آسان به‌دست بیاید.

*یک روز قرارداد تو با خیبر به پایان می‌رسد. ممکن است در آن زمان به موفقیت‌هایی رسیده باشی و از طرف تیم‌های متمول پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی داشته باشی. کدام یک را انتخاب می‌کنی، پیشرفت در فوتبال یا پول را؟

نگاه من این است که به آرزوهای فوتبالی‌ام برسم تا آرزوهای مالی. من به تیم ملی و لژیونرشدن فکر می‌کنم.

*کدام پست بازی می‌کنی؟

وین‌بک راست و چپ بازی می‌کنم.

*پس دوپا هستی.

بله. فصل گذشته هم با راست و هم با چپ گل زدم.

*بازی‌های لیگ برتر را دنبال می‌کردی؟

برای اولین‌بار مسابقات فصل گذشته را دنبال کردم، آن هم به‌خاطر حساسیتی که داشت.

*کدام بازیکن را بهترین بازیکن فصل گذشته انتخاب می‌کنی؟

عالیشاه.

*کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌دانستی؟

پرسپولیس. چون تاحدودی از اخبار داخل این باشگاه مطلع بودم و به‌نظرم آرامش این تیم نسبت به تیم‌های دیگر بیشتر بود.

*رمز قهرمانی این تیم را در چه دیدی؟

رفاقت بازیکنان با کادر فنی و احترام متقابلی که در تیم بزرگی مثل پرسپولیس به یکدیگر می‌گذارند، برای من خیلی جالب است. بزرگ‌ترهای پرسپولیس به قول معروف بزرگی می‌کنند و حاشیه‌ها را جمع می‌کنند. رمز موفقیت پرسپولیس را هم همین موضوع می‌دانم.

*خیبر یا پرسپولیس؟

خیبر را دوست دارم، چون این تیم من را دوباره به فوتبال برگرداند. بازی من و وحید در ۲تیم، سوژه این روزهای خانواده ماست. پدر و مادرم می‌گویند وقتی شما در ۲لیگ جدا بازی می‌کردید، تکلیف مشخص بود و از تیم هر ۲طرفداری می‌کردیم ولی حالا دچار دوگانگی شده‌ایم و نمی‌دانیم روزی که هر ۲تیم بازی می‌کنند، باید طرفدار کدامتان باشیم.

*از تجربه کار با رضا مهاجری بگو.

کار کردن با مهاجری خیلی راحت است و از ته قلبم می‌گویم مثل یک پدر دلسوز و مهربان است. او از لحاظ فنی عاشق فوتبال زیبا بازی‌کردن است؛ فوتبالی که همه بپسندند. فصل گذشته هم کاملا هجومی بازی کردیم.

کد خبر 874281
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سامان IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    3 1
    به نظرم پدر و مادرشون در اصل باید طرفداری فرید و تیم خیبرو بکنن😄