سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران آخرین برنامه‌های این سازمان را در خیمه یاری که در محرم شهر میدان آزادی برپا شده است، تشریح کرد.

آیین افتتاح رویداد مذهبی «محرم شهر» در میدان آزادی

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد نقیب گفت: در خیمه یاری سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد و خیرین، گروه‌های جهادی و مردمی در مناطق ۲۲ گانه پای کار آمدند و شب‌های بسیار بیادماندنی را در راه کمک به آسیب دیدگان اجتماعی رقم زدند.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در خیمه یاری رقم خورد امضای حکم مجمع خیرین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران توسط شهردار تهران بود اتفاقی که مدت‌ها برایش برنامه ریزی شده بود تا مجمع خیرین مناطق تشکیل شده و با قدرت شروع به کار کند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: اعم برنامه‌های ما در خیمه یاری آزادسازی زنان زندانی جرایم غیر عمد، تحقق آرزوهای کودکان کار و خیابان، جمع آوری اسباب بازی برای کودکان مظلوم غزه و تهیه کتب درسی و لوازم التحریر برای کودکان مدارس پویاشهر و از همه مهمتر کمک به آسیب دیدگان اجتماعی توسط خیرین، گروه‌های جهادی و مردمی بود که شکر خدا در طی شب‌هایی که خیمه یاری برپاست این اتفاق توسط خیرین به خوبی رقم خورده است.

نقیب با اعلام آمار فعالیت‌های انجام شده در خیمه یاری گفت: تا شب دوازدهم برپایی خیمه یاری که به همت همکاران در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی برپا شده است، آرزوی بیش از ۲۲۰ کودک کار توسط خیرین تحقق پیدا کرد، حدود یک هزار پک لوازم التحریر برای کودکان مدارس پویاشهر جمع آوری و بیش از ۱۴۰ تعهد به آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد به ثبت رسید.

به گفته وی، همچنین طی ۱۲ شب بیش از ۲۰ دست جهیزیه برای زوج‌های کم برخوردار شهر تهران فراهم شد و علاوه بر اینها چندین سفر زیارتی به کربلای معلی و مشهد مقدس، برای آسیب دیدگان اجتماعی تدارک دیده شد.

وی اضافه کرد: اشتغال برای برخی زنان سرپرست خانوار هم از جمله اتفاقاتی بود که توسط خیرین و گروه های جهادی در خیمه یاری رقم خورد.

به گفته وی، همچنین قرار است بیش از ۱۰۰ کودک کار مدارس پویاشهر توسط یکی از خیرین به اردوی‌های تفریحی، شهربازی و باغ وحش اعزام شوند، ناگفته نماند که حضور در کلاس‌های ورزشی و هنری که آرزوی تعدادی از کودکان کار و خیابان بود توسط خیرین در خیمه یاری محقق شد.

وی یادآور شد: برخی از آسیب دیدگان اجتماعی نیز بنا به شرایطی که داشتند باید تحت جراحی و درمان قرار می‌گرفتند که تعدادی از پزشکان خیر این موضوع را متقبل شدند ضمن اینکه تعداد قابل توجهی بسته‌های معیشتی توسط خیرین برای آسیب دیدگان اجتماعی در نظر گرفته شد.

نقیب تاکید کرد: بسیاری از خیرین و شهروندان ارقامی را به عنوان کمک نقدی برای آزادسازی زنان زندانی یا به نیات دیگری به خیمه یاری اهدا کردند و جا دارد از تمامی خیرین مناطق ۲۲ گانه، گروه‌های جهادی و مردمی که خیمه یاری را در این روزهای برپایی محرم شهر همراهی کردند تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر 874326
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha