پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

به‌دنبال برگزاری نشست شورای بورس و آغاز برنامه‌های حمایتی از بورس، روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۷هزار واحد افزایش یافت.

بورس تهران

به‌گزارش همشهری آنلاین، به‌دنبال نزول‌های دنباله‌دار شاخص بورس روز سه‌شنبه شورای بورس یک نشست فوق‌العاده تشکیل داد و در جریان برگزاری این نشست قرار شد تا برنامه‌های تازه‌ای برای حمایت از بورس آغاز شود. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درباره این نشست فوق‌العاده گفت: اهم پیشنهادهای مطرح شده بر محور تأمین منابع لازم برای حمایت از بازار با مساعدت بانک مرکزی و همچنین انتشار اوراق تبعی تأمین مالی از سوی نهادهای مالی بازار ازجمله صندوق‌های حمایتی بازار بود.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این اقدامات از روز چهارشنبه آغاز شد توضیح داد: عملیات مشابهی نیز توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران نسبت به آینده سهام آنها انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

بانک ها به کمک بورس می آیند | بورس با نوشداروی بانکی جان می گیرد؟

توضیحات وزیر اقتصاد درباره جلسه فوق‌العاده بورس | مدل جدید اعتبارسنجی بانک‌ها اجرایی می شود؛ قبلا بدرفتارهای مالی تسهیلات می گرفتند اما اکنون ..

عشقی تأکید کرد: درخصوص دامنه نوسان نیز به‌رغم دیدگاه‌های مختلف مطرح شده توسط اعضای شورای‌عالی بورس، با توجه به اینکه تصمیم‌گیری آن در حدود اختیارات سازمان بورس و ارکان است، مقرر شد ضمن رصد پیوسته شرایط بازار و ریسک‌های مترتب بر آن در چند روز آینده، تصمیمات مقتضی تا قبل از شروع بازار روز شنبه اتخاذ و به عموم سرمایه‌گذاران اطلاع‌رسانی شود.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز از کمک ۲۰۰۰میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و صندوق تثبیت خبر داد.

بر همین اساس و به‌دنبال اجرای این برنامه‌های حمایتی از روز گذشته، شاخص کل بورس تهران با رشد مواجه شد و در دادوستدهای روز گذشته با ۰.۳۵درصد رشد معادل ۷۰۳۴واحد به یک میلیون و ۹۹۸هزار واحد رسید. این رشد در شرایطی اتفاق افتاد که سقوط شاخص بورس به زیر ۲میلیون واحد نگرانی زیادی را در بین سهامداران ایجاد کرده است.

کد خبر 874487
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سهامداران و بازار سرمایه رو تو این سه سال نابود کردید حالا هم با این خبرهای مسخره به زخم شون نمک می پاشید.