احمد میدری وزیر پیشنهادی کار در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما در مجلس ششم مسیر غلطی را طی کردیم و از بیان این هم ابایی نداریم، گفت: این مسیر اشتباه هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل کرد، ما امروز با صراحت اعلام می‌کنیم؛ مسیری که اصلاح طلبان در مجلس ششم طی کردند بسیار خطرناک و خطا بود.

احمد میدری

به گزارش همشهری آنلاین،‌ احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون و کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون فرهنگی مجلس ججکگفت: اعضای کمیسیون محورهای مهمی را با حضور وزیر کار مورد بحث و گفتگو قرار دادند، چند محور اساسی از جمله ضرورت تقویت خدمات در حوزه تامین اجتماعی به اعضای تحت پوشش تامین اجتماعی به ویژه توجه به بازنشستگان به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی،ضرورت توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محور اول مورد تاکید اعضای کمیسیون بود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در این نشست به ضرورت سازماندهی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار به خصوص افزایش و ارتقاء بهره‌وری از شستا یکی از هلدینگ‌های بزرگ وزارت کار تاکید شد، اظهار داشت: توجه به حمایت‌های جدی از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی افزایش خدمات و کمک به این افراد، ضرورت توزیع عادلانه ثروت در حوزه توسعه فعالیت‌های شرکت‌های تحت پوشش مجموعه وزارت کار نیز از موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه بسیار زیادی از مخاطبان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزایش سرمایه اجتماعی و همبستگی ملی با توجه به تلاش برای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و برنامه‌ریزی‌های منظم مورد تاکید قرار گرفت، یکی از محورهای دیگر موضوع اقدامات و اعتراضاتی که در مجلس ششم در قالب نامه معروف بود و برخی از نمایندگان مجلس ششم آن را امضا کرده بودند، اعضای کمیسیون به آن پرداختند.

راستینه با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی ضمن تشریح راه غلطی که در مجلس ششم طی شده بود، خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی کار در این جلسه با بیان اینکه ما در مجلس ششم مسیر غلطی را طی کردیم و از بیان این راه غلط هم ابایی نداریم گفت که معتقدم که این مسیر اشتباه هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل کرد و ما امروز با صراحت اعلام می‌کنیم؛ مسیری که اصلاح طلبان در مجلس ششم طی کردند بسیار خطرناک و خطایی بود که انجام شد، لذا برای انسجام اجتماعی و ملی ابایی نداریم و تلاش می کنیم خطاهای گذشته را بیان و جبران کنیم و در جهت انسجام ملی، راه صحیح توسعه و همبستگی ملی را در کنار هم پیش ببریم .

احمد میدری استاد دانشگاه و معاون سابق رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. او نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

کد خبر 874624
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha