معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای این کشور درباره روابط دفاعی ایران و روسیه، شراکت و همکاری این دو کشور را نگران‌کننده دانست.

ایران و روسیه

به گزارش همشهری آنلاین،‌پنتاگون با تکرار ادعاها درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، درباره تعمیق شراکت تهران-مسکو ابراز نگرانی کرد.

شبکه فاکس نیوز گزارش داد: «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در پاسخ به سوالی درباره دیدار اخیر مقامات بلندپایه ایران و روسیه گفت: من نمی‌توانم درباره این سفر گمانه‌زنی کنم، اما غیر از این، ما شاهد تعمیق همکاری و روابط میان روسیه و ایران هم‌زمان با جنگ نامشروع روسیه در اوکراین بوده‌ایم.

سینگ گفت: ما شاهد تعمیق این شراکت بوده‌ایم.

این مقام پنتاگون مدعی شد: ما شاهد تلاش روسیه برای کسب تسلیحات از ایران بوده‌ایم. نمی‌توانم درباره جزئیات این سفر گمانه‌زنی کنم اما شاهد این سفرهای مقامات طی ۲ سال گذشته بوده‌ایم.

دولت آمریکا ادعای ارائه پهپادهای جنگی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را مطرح کرده است.

این در حالی است که مقامات ایران با رد این ادعا گفته‌اند همکاری‌های نظامی ایران و روسیه در چارچوب روابط دفاعی ۲ کشور است و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

ایران تاکید کرده است، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا، به مداخله نظامی در جنگ اوکراین می‌پردازند و از کی‌یف حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کنند، از هیچ یک از طرفین جنگ و از گزینه جنگ، به طور کلی حمایت نمی‌کند.

مقامات ایران آمادگی خود برای میانجیگری میان طرفین جنگ به منظور تسهیل روند مذاکرات صلح و یافتن راهکاری سیاسی برای حل‌وفصل این مناقشه را اعلام کرده‌اند.
مسکو نیز در واکنش به ادعاهای غرب مبنی بر تلاش آن برای واردات تسلیحات از شرکای خود به منظور استفاده در جنگ اوکراین گفته است که برخلاف کی‎یف که به محموله‌های تسلیحات و مهمات متحدان خود وابسته است، برای پیش‌برد برنامه‌های خود در این جنگ بر ظرفیت صنایع نظامی داخلی متکی است.

فاکس نیوز در ادامه نوشت که سینگ در بخش دیگری از این نشست خبری درباره احتمال پاسخ نظامی ایران و گروه‌های مقاومت به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید "اسماعیل هنیه" رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران و "فواد شکر" از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در بیروت، در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: ایران می‌تواند انتخاب کند. من فکر می‌کنم که در انتقال پیام درباره دفاع از اسرائیل بسیار صریح بوده‌ایم. ما همان طور که در ۱۳ آوریل از اسرائیل دفاع کردیم، از آن دفاع خواهیم کرد.

ایران در پی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، عملیات "وعده صادق" را در ۲۵ فروردین(۱۳ آوریل) علیه اراضی اشغالی انجام داد که گسترده‌ترین حمله پهپادی و موشکی در تاریخ رژیم صهیونیستی بود.

آمریکا و شرکایی اروپایی رژیم صهیونیستی به حمایت گسترده نظامی و اطلاعاتی از این رژیم برای دفع حمله ایران پرداختند.

ایران و گروه‌های مقاومت در پی به شهادت رساندن اخیر مقامات و فرماندهان ارشد مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، وعده "مجازات سخت" علیه آن را داده‌اند.

آمریکا از بیم پاسخ نظامی ایران شمار جنگ‌افزارهای خود در منطقه را در چند روز اخیر افزایش داده است.

کد خبر 874647
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha