مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد تساوی مقابل ذوب آهن امیدوار کننده نبوده و راضی کننده نیست.

مرتضی فنونی زاده - پیشکسوت پرسپولیس

فنونی زاده در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به بازی هفته اول پرسپولیس مقابل ذوب آهن که با تساوی یک بر یک به پایان رسید تاکید کرد: به نظر من این نتیجه امیدوار کننده نبود چرا؟ ما پارسال با اختلاف یک امتیاز قهرمان شدیم. پس نباید به اینکه دو امتیاز از دست دادیم راحت بگذریم. ضمن اینکه در این بازی میزبان بودیم. البته که اگر بازی با در استادیوم آزادی برگزار می‌شد شرایط خیلی فرق می‌کرد. شرایط حمایت هواداران هم تفاوت می‌کرد.

او ادامه داد: از یک جهت هم ذوب آهن فقط به دنبال تساوی بود. اینکه فقط اوت بیندازی تاکتیک نیست! عیار یک تیم هم محسوب نمی‌شود. پرسپولیس یک هم در دفاع ناهماهنگ بود اما ذوب‌آهن یک مقدار فقط در آخرهای بازی دست به حمله زد. یک مقدار ناهماهنگی ما هم طعبیی بود. ولی باید بازی را می‌بردیم. بازی برگشت در اصفهان به میزبانی ذوب‌آهن خواهد بود پس ما باید از این فرصت ها نهایت استفاده را کنیم.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس اضافه کرد: نبود یک پاسور بازیساز در تیم پرسپولیس همچنان احساس می‌شد. تنها مزیت بازی پرسپولیس برابر ذوب آهن حضور دو مهاجم همزمان در زمین بود ما حتی زمان گل‌محمدی و اسمار با دو تا مهاجم بازی نکرده بودیم. فقط تک مهاجم بازی می‌کردیم. البته بعضی مواقع اضافه می‌شدند اما هیچ گاه با دو مهاجم بازی نکردیم.

او افزود: ایوب العملود خیلی خوب کار کرد شاید بهترین خارجی ۲۰ سال اخیر پرسپولیس بود. هم در کار دفاعی و هم در حمله خوب کار کرد چقدر سانتر کرد اما هم علیپور هم آل‌کثیر عجول بودند در حالی که باید یکی در تیر یک و دیگری در تیر دوم قرار می‌گرفتند تا از فرصت های به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. گرچه دفاع آنها خیلی سر زدند. در سیستم ۴-۴-۲ گاریدو کسی نبود در توپ‌های برگشتی در پشت محوطه جریمه شوتزنی و استفاده کند. باید ترس کنار گذاشت و سروش رفیعی در زمین حریف می‌آمد ولی سروش دائما در زمین خودمان بود.
فنونی‌زاده با اشاره به خاطره ای از دورانی که خودش در تیم پرسپولیس بازی می کرد گفت: در آن زمان وقتی با سیستم ۴-۴-۲ بازی می کردیم محسن عاشوری هافبک وسط و بازیساز ما بود یک بار آقای علی پروین به او نگفت عقب بیا. ۱۰ سال فرشاد پیوس با این شیوه آقای گل شد. من به عاشوری مهندس عاشوری می‌گفتم. این لقب را به خاطر اینکه آنقدر پاس‌هایش دقیق و خوب بود به او دادم. آقای پروین یکبار گفت این بازیکنان ششم ابتدایی هم سواد ندارند چرا مهندس صدایشان می‌کنی گفتم محسن عاشوری را مهندس صدا می‌کنم که او هم تایید کرد به عاشوری باید هم مهندس گفت. الان پرسپولیس فاقد چنین بازیکنی است. گلی هم که زدیم به دفاع خورد و تبدیل به گل شد. روی هم رفته معضل پلی میکر را از ۴-۵ سال قبل داریم. سروش رفیعی هم ۵۰ درصد می‌تواند این مشکل را حل کند همان هم عقب بازی می کند.

وی خاطرنشان کرد: وحید امیری عقب بازی می‌کرد اما به واسطه شرایط سنی‌اش جا می‌ماند. من نظرم اینکه اگر قرار است وحید امیری بازی کند که حقش هم است در همان پست اصلی خودش بازی کند. وحید امیری اگر در وسط زمین به جای سروش رفیعی بازی کند عالی است. حالا اگر هم فیکس بازی نکند می تواند ۳۰ دقیقه نیمه دوم به جای سروش در زمین قرار بگیرد. من در بازی با ذوب آهن حتی یک بار هم ندیدم سروش رفیعی در زمین حریف باشد. طوری که بتواند خطر ساز باشد. در کل هم پرسپولیس بازیکن خوب نداشت یک نفر فقط ایوب العملود خوب بود. در خط دفاع هم فرجی را تعویض شد و پورعلی گنجی هم اواخر بازی به زمین آمد. تیم به این بزرگی یک دفاع چپ ندارد.

فنونی زاده با بیان این مطلب که عملکرد پرسپولیس در بازی با ذوب آهن راضی کننده نبود تاکید کرد: من می گویم عملکرد پرسپولیس راضی کننده نبود و خیلی از هواداران پرسپولیس هم به من زنگ زدند و گفتند عملکرد و نتیجه تیم راضی کننده نیست. من هم به عنوان یک پیشکسوت در واقع یک هوادار محسوب می‌شوم و می‌گویم راضی کننده نبود. البته شرایط بازی دو حسن داشت. یکی اینکه با سیستم ۴-۴-۲ بازی کردیم و دیگری استفاده از بازیکنان جوان بود. از ۵ تعویض ۴ تا حضور بازیکنان جوان در زمین را شاهد بودیم. البته اگر می‌خواهیم از جوانان استفاده کنیم حداقل باید با دو گل از حریف جلو باشیم.

او افزود: اگر یاسین سلمانی برسد شرایط خیلی بهتر خواهد شد. در پست هافبک دفاعی ریگی خوب است اما سینا اسد بیگی راحت تر می‌تواند در این پست بازی کند. سن کمی هم دارد. ضمن اینکه هم گل‌محمدی و هم اوسمار استفاده زیادی از فرجی نمی‌کردند. او شش دانگ نیست. پنج دانگ است. زحمت می‌کشد ولی به خاطر استرس و فشار بازی به یکباره اشتباهاتی را مرتکب می شود. از طرفی گولسیانی چند هفته ای است از مسابقات جام ملتهای اروپا برگشته است اما نمی‌دانم چرا گاریدو از او استفاده نکرد.

پیروانی با اینکه سرپرست است باید این مسایل را به او بگوید. فیلم بازی‌های پارسال را به او نشان دهد که زوج گولیسانی و کنعانی زادگان ۳۰ تا بازی کنار هم انجام داده‌اند. من حتی پیشنهاد می‌دهم با توجه به حضور سه مدافع وسط خوب آقای گاریدو با سیستم ۳-۵-۲ بازی کند اما می‌ترسم ببازند و یقه گاریدو را بگیرند.

وی اضافه کرد: سعید صادقی هم عملکرد نصف و نیمه ای داشت درست است که گل زد اما توپ به دفاع حریف خورد و گل شد. نباید فراموش کرد بازی بعدی با تراکتور است و در کل ۶ بازی اول بسیار سخت هستند. در آزادی هم که نمی توانیم بازی کنیم. در شرایط بازیکنان پرسپولیس اگر در خانه حریف هم بازی می کنند باید بدانند که فقط به فکر برد باشند.

او در خصوص اینکه روی گل خورده پرسپولیس دروازه بان مقصر بود یا نه گفت: به هیچ وجه دروازه‌بان مقصر نبود. روی ضربه سر گل خوردیم. مدافعان باید با هوش‌تر عمل می‌کردند. مدافعان یک مقدار جا ماندند. با این حال امیدوارم رفته رفته پرسپولیس بهتر شود و دیگر به این راحتی امتیاز از دست ندهیم. یادمان نرود پارسال با اختلاف یک امتیاز قهرمان شدیم.

کد خبر 874688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    5 1
    دمت گرم خداییش دمت گرم همه رو عالی گفتی عالی مرسی ازتون واقعا عالی بود واقعا هم اینجوری بود که شما فرمودید گولسیانی تعویض پورعلی تعویض فرجی فیکس شما گفتید یه دروازه بان میاریم از بیرانوند سرتر باشه خداییش هم سرتره ولی باید به گفته ی خودتون خرید خودتون ارزش قاعل شید آخه بیرانوند کی با زوج دفاعی کنعانی و فرجی وایساد گل نخورد فرجی ذخیره ی نیمکت ذخیره ها هم نیست چه برسه فیکس بعد انتظار از دروازه دارید یه فوتبال و بازی خوب از دفاع خوب شروع میشه این و فراموش نکنید آقا اگه مهم براتون
  • ت IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    5 0
    من اگر سرمربی پرسپولیس بودم از سروش بازی نمی گرفتم همه اش یا دستور میده یا خطا می کنه سال قبل اگه یاتون باش همین سروش باعث شد که تیم 3تا گل در بازی های مختلف بخورد پاسور باید مثل ترابی باشد که به خاطر دو تومن پول از دست دادین
  • امیر تاجی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 11
    همچین میگه با اختلاف 1 امتیاز قهرمان شدیم حلا هر کی ندونه فکر میکنه قهرمان واقعین، حاجی بگو با گل آفساید قهرمان شدیم
  • آشنا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 18
    بله راست میگه بهترین خرید 20 سال اخیرشون اوساگونا بود .این از اون بهتره کاملا واقعیته.فقط این که میگه قهرمان شدیم خنده داره..خخخخ.....جالبه تراکتور بازیکنان این تیم و دو تا داور هم گرفته شاید قهرمان شه...آقا داور باید توزمین کاری بکنه نه تو مدیریت...