شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

در عصر دیجیتال، غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی نقش بی‌سابقه‌ای در انتخابات کشورهای مختلف ایفا می‌کنند.

شبکه های اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین، از پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، گوگل و یوتیوب نه فقط به‌عنوان رسانه‌های ارتباطی اصلی، بلکه به‌عنوان ابزارهای مهم تبلیغاتی و تأثیرگذاری بر افکار عمومی در انتخابات، مثل انتخابات چندی دیگر در آمریکا استفاده می‌شود.

گسترش اطلاعات و تبلیغات انتخاباتی

شبکه‌های اجتماعی به سیاستمداران و احزاب اجازه می‌دهند تا پیام‌های خود را به‌سرعت و با هزینه کم به میلیون‌ها نفر منتقل کنند. از طریق این پلتفرم‌ها، کمپین‌های انتخاباتی می‌توانند به‌صورت دقیق‌تری مخاطبان خود را هدف قرار دهند و تبلیغات سفارشی‌شده‌ای را برای گروه‌های مختلف جمعیتی ارسال کنند.
انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست

در کنار مزایای تبلیغات هدفمند، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بستری برای انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست باشند. این امر می‌تواند منجر به گمراهی رأی‌دهندگان و تأثیرگذاری نادرست بر افکار عمومی شود.

مداخله‌های خارجی

غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل جهانی‌بودنشان، می‌توانند به وسیله‌ای برای مداخله‌های خارجی در انتخابات کشورهای مختلف تبدیل شوند. این مداخله‌ها معمولا با هدف تضعیف اعتماد عمومی به روند دمکراتیک و افزایش تفرقه و دودستگی در میان مردم انجام می‌شود.

شفافیت و پاسخگویی

یکی از چالش‌های اساسی در رابطه با نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات، مسئله شفافیت و پاسخگویی این پلتفرم‌هاست. بسیاری از این پلتفرم‌ها در قبال محتوایی که روی آنها منتشر می‌شود، نظارت کافی ندارند و این مسئله می‌تواند منجر به سوءاستفاده‌های گسترده شود.

کد خبر 874732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha